Alla inlägg den 27 augusti 2007

Av Kisse - 27 augusti 2007 21:32

Idag har jag varit seg hela dagen, inte fått nånting gjort alls, jo tvättat och hängt en maskin tvätt. A-K kom hit på efter middagen och vi slö tittade på tv innan vi åkte och handlade pizza och hyrde en film sedan har vi degat i soffan hela kvällen. Vi såg "Djävulen bär prada" eftersom vi båda läst boken, jag tycker boken var bättre än filmen, handlingen skiljde sig lite åt men som vanligt fick man mer detaljer av boken.


Imorgon blir det troligen svampplockning med mamma om vädret tillåter det. Idag har det spöregnat i perioder och där i mellan har solen lyst, kallt har det varit hela dagen så inte alls trevligt väder för svampplockning. Hoppas på trevligare väder imorgon. Jag har tagit fram svampkorgen och hoppas det finns mycket svamp, kommer inte bli många svängar ut i skogen flr min del denan höst. Petter blev lite orolig när jag sa att jag tänkte promenixa upp i skogen och plocka svamp, han trodde jag hade tänkt gå själv, det ville han inte men själv törs jag inte gå, vill ha sällskap med mig. Macken ska få följa med upp i skogen då blir han glad. Eka drar för mycket och inte törs jag ha henne lös (för mycket jaktinstinkter i henne, inte som med Makcen som nöjer sig med svamp) inte kommer Eka överns med mamma heller så hon blir allt hemma hon tills Petter kommer hem.

Av Kisse - 27 augusti 2007 11:42

Kom hem sent inatt, åkte nämligen och handlade igår kväll och sedan vidare till mamma och pappa för att laga veckans mat. Lagade tre rätter så jag har lite att variera mellan, pasta med kyckling/curry gryta, pasta med skink/kantarell sås, stekt potatis med lax i sötsursås med blev det. Stannade och såg på beck där och den slutade ju jätte sent igår så kom hem strax före tolv. Två rävar och två katter sprang framför bilen på mig, tur att jag kör lungt så var ingen fara att jag skulle köra på någon av dom men det kändes ändå obehagligt alla gångerna. Kol svart var det ute trots att det var fullmåne.


Har sovit otroligt dåligt inatt varit upp och kissat fyra gånger, *less* obekvämt att ligga och ryggen värken redan innan jag kommit igång. Hoppas på att få papper från försäkringskassan idag så jag får se hur det blir med min sjukskrivning, lite less nu eftersom min sjukskrivning går ut på söndag och jag vet inte hur det blir efter det, kanske dessutom varit hemma nu i närmare två veckor utan pengar om inte sjukskrivningen går igenom, tycker man borde få snabba beslut om sånt... fick jätte lite i lön denna månad så känns inte roligt alls, tur att jag är klar med all bebis shopping i alla fall.


Idag blir jag bara hemma, ska iväg på apoteket och köpa avmaskningsmedel till mina djur men ska först leta fram hur mycket jag har kvar sedan förra svängen, Eka är så ju så tung att det går lika många tabletter på henne som dom andra djuren tillsammans, nästan i alla fall. Annars ska jag vika lite tvätt och greja lite här hemma bara imorgon tror jag att jag ska åka på stan, får se hur det blir eller om det blir svampplockning med mamma, blir inte samma dag i alla fall det klarar inte min kropp av.


Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards