Alla inlägg den 20 september 2007

Av Kisse - 20 september 2007 20:40

Har lagat en massa mat idag igen, så nu har vi en hög lådor i frysen, skönt att veta att det finns där och bara är att värma.

  • Pasta med skink & champinjonsås
  • Hemmagjord pizza en plåt med skinka och champinjoner oche en plåt med tonfisk och krabbsticks på.
  • En stor form lasange
  • Fläskfilégryta och ris

Räcker väll så där en vecka skulle jag tro, går mycket mat här nu så vi är två och äter ju två gånger om dagen dessutom har vi ju ibland extra matgäster(bygghjälp) åxå.


Är helt slut i kroppen nu efter all matlagning dessutom tar dte hårt å mig att köra bil så nu ska jag lägga mig på soffan och äta frukt och se lite på tv.


Petter är jätte duktig och jobbar på nere, kökstaket består av tre sektioner (synliga stockar o taket) och en är nu färdig reglad. På dom andra har han fått riva X antal gamla lager med tak. i ett sådant här hus är det lager på lager av allt utom isolering, det har det varit snålt med :)


Träffade mina goa brorsbarn idag hos mamma och pappa, både Victor och Freja :) Träffade brorsan och Ulrica åxå men gladast blir man ju över att träffa barnen eftersom det är så sällan jag träffar dom, speciellt Victor var det länge sedan nu. Näpp göra iordning frukten och se om det börjar något klockan nio som är värt att se.

Av Kisse - 20 september 2007 10:53

Nu har jag äntligen gjort något jag skulle ha gjort redan i juli men inte orkat, har nämligen märkt att försäkringsbolaget som jag har min bil försäkrad hos har dragit pengar av mig varje månad trots att jag betalat in en halvårspremi och nu fick jag fingrarna ur och ringde till dom.


När jag tecknade försäkringen blev jag sedan genom insplanet (ett företag som hjälper till att leta reda på den billigaste försäkringen) erbjuden en annan försäkring fast inom samma försäkringsbolag och valde därför att ta den, ringde företaget och sa upp den gamla eftersom jag använde mig av ångerrätten, dom skulle då ta bort den första försäkringen men det hade dom inte gjort och därför har jag betalat på två försäkringar på samma bil och samma försäkringsbolag men nu är det fixat och jag ska få tillbaka nästan 3000:- som jag betalat in :)


Petetr har åkt till arbetsförmedlingen och anmält sig arbetslös eftersom vi inte vet när han blir erbjuden jobb nästa sväng och jag väntar snällt på att få min bil tillbaka så jag kan åka och handla och sedan åka till mamma och pappa och laga mat för några dagar frammåt, känenr att vi fuskar lite för mycket när vi inte har några lådor i frysen. Petetr har bett Nisse om hjälp med att regla tak idag så blir ingen sväng till Birsta, hoppas på att materialet räcker. just nu vätar jag på främmande, A-K som ville komma och se hur det ser ut här hemma och säkert mest av allt nyfiken på hur mycket magen har växt sedan sist vi sågs :)


känner mig bättre i min förkylning idag, halsen börjar bli bättre, hostar segt slem men inte lika mycket och snoret rinner inte konstant i alla fall, men är fortfarande hängig trots att jag lyckats sova bra inatt bara varit upp en gång och kissat, nästan rekord om man tänke på dom sista månaderna :)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards