Alla inlägg under januari 2008

Av Kisse - 24 januari 2008 12:22

Insnöade idag.... men vi ska iväg så har ringt förstärkning. Stefan kommer snart med skyffeln i högsta högg :)


Inte så mycket snö men den där jävla plogvallen som plogbilen lämnar.... 1½ meter bred... tung, blöt snö...


Ska in till stan en sväng blev ingen babysång då Freja och Ullis är förkylda, tror vi håller lite avstånd och tar det när dom är piggare. Ska iväg nästa onsdag på kyrkis, Filip är ju för liten för att få ut något av det men jag får träffa lite andra vuxna och det kan ju vara kul.


Natten har varit skapligt bra men då har han sovit med mig hela natten åxå... läste ut boken igår, var så bra så, lite synd att den är slut nu.


Byta blöja på sonen och göras klart det sista nu. Ska plocka upp pappa på jobbet på vägen hem så mamma slipper åka till stan för att hämta honom när jag ändå ska in, så då måste vi komam iväg snart. Ska äta middag där idag.

Av Kisse - 23 januari 2008 14:33

Blev en kortare promenad idag än jag tänkt men blev lite extra utöver hämta posten i alla fall, var så halt att det var inte kul alls. Sanden ligger uppe på isen och glider bara undan när man går på den.


Pratat med tjejen som leder babysimmet och det fanns så klart inga platser kvar utan vi står på reserv plats 2 :( Är det däremot tre till som går med så blir det en till grupp till och det är det jag hoppas på nu. Försöker därför "ragga" bebisar nu, får se hur det går. Vill ju verkligen gå men får väll skylla mig själv som är ute så sent. Stackars Filip får inte göra nånting han.... får se till att åka och bada med honom själv annars för vatten ska han vänja sig vid.


Funderar på att åka och handla sedan är grymt sugen på allt som inte finns hemma vilket inte är så svårt...finns nämligen ingenting hemma... började göra en pulversoppa till lunch då jag läste på den att den innehöll skummjölkspulver så var bara att slänga det jag börjat med och värma på en kycklingfilé istället. Drygade ut med lite kräm... bra blandning va??? Blev för tillfället mätt i alla fall. men tror jag åker på affärn innan middag i alal fall för har ingen anning om vad jag ska luckas dra ihop annars.


Imorgon kommer det pengar igen *jippi* då ska jag åka och handla, fylla kyl och frys. Är lite sugen på att följa Ullis på babysång om hon ska dit. Har fler ärenden till sundsvall åxå som jag måste fixa denna vecka.


Nu ska jag gå ner och röja undan lite disk innan sonen vaknar så att jag har gjort nånting nyttigt idag i alla fall när han sov. Längtar efter Petter, så tråkigt att vara själv.

Av Kisse - 23 januari 2008 10:45

Sonen var tjurig inatt åxå men jag ledsnade vid två och tog över honom till min säng och sedan sov han hyffsat... har tuttat en massa inatt vilket resulterat till at han kräkits halva morgonen, helt enkelt för att han ätit för mycket. La honom i hans säng vid halv åtta och han sov en stund till så vi hålelr fortfarande på att morna oss... Filip är tvättad och påklädd men inte jag, går omkring i pyjamas och nattlinne. Har ringt upp Stefan på kaffe så jag får lite avslastning och får gå ut med hunden i lugn och ro.


Sex grader kallt är det här hemma... känsn kallt men Petter hade 20 grader kallt och det är kallt!


Dagens uppgift är att ringa och se om vi får gå på babysim eller om alla platser är upptagna, hoppas verkligen på att det ska bli av. Har alltid sagt att jag ska gå på det när jag får barn.


nu kom stefan jag har inte låst upp dörren

Av Kisse - 22 januari 2008 23:02

Första natten själv blev som förväntad hemsk... Filip sov bara korta stunder och vaknade sedan och grät och grät och grät, in med nappen somnade om och sedan samma visa igen. Imorse när dte var dags att kliva upp som han som bäst så jag klev upp själv och gjorde allt klart, ut med hunden, stoppade in vagnen i bilen, åt stående frukost och gjorde mig själv iordning. Väckte sedan Filip och gjorde honom klar, kom precis i tid som vanligt.


Var kul att träffa alla på föräldrautbildningen. Blev lite känslosamt att höra att det höll på att gå på tok för en familj och dom fick ungefär samma start som våran lilla Freja fick, en skit förlossning som gick på tok tackvare tjuriga barnmorskor och läkare. Känner mig väldigt känslosam för tillfället, vet inte om det är för att Petter är borta som allt blir lite jobbigare men misstänker även att p-pillerna gör sitt. Jag mår ju inte så bra när jag äter p-piller och har av två anledningar nu bestämt mig för att sluta med dom. Har ätit dom i fem veckor nu och har under den tiden ändå varit oskyddad, först skulle man äta domi tolv dagar...det gick bra men sedan glömde jag ett piller = en vecka till när man måste skudda sig extra... veckan där efter glömde jag ett piller igen och samma veckan där på....sedan fick jag magsjuka... och idag glömde jag ta pillret så nu skiter jag i dom.


Ska ringa och beställa en p-stav istället. Jag mår ju bra med sån i och vi har ju bestämt att vi ska låta det gå några år innan nästa bebis kommer :)


Filip verkar vara lika orolig inatt åxå, somnar och vaknar, gnäller och somnar, vaknar osv.... känns inte så lovande. Men men hoppas på att han somnar och sover gott snart i alla fall.


Efter åter träffen mötte jag A-K och spenderade flera timmar tillsammans med henne, kollade rean, shoppade lite, åt tacotallrik och tog en promenad, avslutade sedan hemma hos henen med en kopp te, amning och blöjbyte. hittade lite på rean i alla fall, gillar när det är halva rea priset.. allt skulle ha gått på över 500:- och jag kom undan med 125:- mest kläder att växa i och även lite present kläder, vet ju aldirg när det dyker upp små bebisar annars får det sparas till Filips lilla syster :)


Åkte hem, packa badkläder, kissade hunden åkte sedan vidare till mamma och pappa. Åt min matlåda där, dom åt nämligen blodpudding till middag och det gillar INTE jag! Ska dit och äta på torsdag istället. Tanken var sedan att jag skulel sticka iväg och simma men med tanke på natten som varit, en jobbig dag och en promenad hyffsad lång för min otränade kropp så var jag helt slut och fick gå och lägga mig på mamma och pappas säng och sova lite istället. Sedan tittade vi på teve tills klockan blev nio och Filip var dyng trött. Packade ihop och åkte hem, kissade den stackars hunden som varit ensam hela dagen och kvällen. Jag har legat och läst medans foten gungat sängen...


Imorgon blir vi bara hemma, ska rå om hunden lite. Hoppas på att ta oss iväg på en längre promenad men får se hur kallt det blir, den korta turen blir det i alla fall. Nu ska jag gå och lägga mig och hoppas på att få sova hyffsat bra i alla fall.

Av Kisse - 21 januari 2008 19:14

Tänkte börja med att skriva lite om gårdagen, blev en hel del städat, så gott som hela huset. Petter fick klart listerna på golvet och kring fönster och dörr i Filips rum. Så nu går det ju att bära in möblerna igen. Ska inte inreda det ännu, Filip sover ju hos oss än så ingen bråtska, tänkte poa på där när jag har tid och lust.


Lämnade Filip hos farmor igårefter en massa strul med bilen... förar dörren hade frusit och ville inte gå igen. Var på vattengympa, tog det lungt och bastade hyffsat länge :) Syster var jju med första gången hon åxå. Hämtade sedan en kasse med kläder till Filip och bärsjalen som jag fick ta hem för att prova om det är något för oss. När vi sedan kom till bilen jag, Emelie och Cajsa hade låset frusit och jag har ju tidigare skrivit om mina problem att låsa min bil ...*grrr* .....¨låste på knappen och sedan ville den inte låsa upp på lnappen.. och enda låset där nykeln passar var fruset :( Fick i alla fall upp bilen till slut, lätt stressad, hämtar sonen hos svärmor, allt hade gått bra så skönt att höra :)


Kom hem så hade Petter nästan packat klart men kunde inte hitta backspeglarna till husvagnen så han sov hemma och åkte imorse istället.


Dagen som "ensamstående" förälder har hittils varit bra. Vi sov länge...eller mamma sov länge, Filip låg brevid och pratade :) Klev upp och mornade oss länge... stoppade honom i vagnen vid kvart i tolv, ut med hunden in och gjorde lunch började läsa boekn jag lånat av syster, Vackra barn, blev helt fast och fick inget mer gjort på mycket länge... tog mig en promenad ner på byn vid två, tog med hunden och gick till lokalen och vände, hämtade posten massa roligt idag. En lekmatta från libero (samlat lappar från paketen) och paket från goboken :) Filip vakande när vi kom hem, Nisse kom på besök, ringde upp Stefan som hjälpte Nisse flytta en garderob, drack kaffe innan han gick hem. Nisse åkte strax efter och vi började med maten, kycklinggryta och pasta.


Just nu sover sonen en liten lur sedan ska vi bada och komma i säng i hyffsad tid. Imorgon ska vi nämligen på återträff med föräldrautbildningen och träffa massor av jämngamla bebisar :) Ska ta med vagnen och ta en promenix i Huddik. Ska även ringa och höra om mamma vill passa Filip på kvällningen så jag kan sticka iväg och simma lite.


Näpp sonen är nu vaken så dags att börja kvällningen, tänkte lägga mig och läsa när jag nattar Filip så måste även ut med hunden igen.


Av Kisse - 20 januari 2008 23:10

Idag har jag varit duktig, städat en massa i hela huset och varit på vattengympa, blir inte mer skrivit nu. Ska krypa i säng med Petter sista natten hemma på två veckor :(


Har dessutom otroligt ont i mina fingrar inte många som är hela nu. Blir nämligen otroligt torr på vintern, smörjer och smörjer men hjälper inte till slut spricker fingrarna och då går det ont. Okej skulle väll kunna bli ännu bättre på att smörja dom.... Mina händer ser ut som en nittio årings händer... men värst är det ju när det svider!


Natti

Av Kisse - 20 januari 2008 10:41

Natten gick bra trots att det var svårt att få sonen att somna men sedan flöt natten på bra. Han vaknade vid två så då gick jag ner och värme en slurk bröstmjölk, gjorde nog lite för lite då det tog en stund innan han somnade och vaknade sedan vid fem och ville ha mer. Halv åtta ville han ha en gång till men då hade jag ingen mer bröstmjölk upptinad så blev lite ersättning då. Gick bra det åxå. När han sedan vaknade vid tio fick han äta från bröstet, go ungen var tuttsugen och åt för mycket, kräktes i våran säng.


Nu ligger Petter och Filip i sängen och myser, Filip "pratar" en massa nu så roligt att höra på honom. Är totalt facinerade av sina händer nu, äter på dom hela tiden, tittar på dom när han tar i saker, tex. pappas hår är roligt och pappas näsa...


Petter börjar få lite ångest över att åka och jobba så nu funderar han på att åka imorgon bitti istället för ikväll, får se hur det blir. Jag ska i alla fall på vattengympanikväll och före det ska det städas. Petter ska sätta klart lister i Filips rum eller helt klart blir det inte då vi inte hade hemma så det räckte överallt i taket.


Nu blir det frunch i alla fall.

Av Kisse - 20 januari 2008 00:25

Såg förrut att syster tänkte sälja sin bärsjal, jag har en ringsjal som Filip inte velat ligga  och än har han varit för liten för att sitta i den. Eftersom vi inte använt den har jag varit lite sugen på en sån som syster hade och fick lite ångest när hon bestämt sig för att sälja den. Ringde och pratade med henne men kom fram till att jag ändå inte riktigt vet om jag vill h en sån... har hittat en som jag tror skulle passa mig, men priset är *hua* närmare tusen lappen och jag vet inte om vi skulle använda den så dte är värt det... än så länge älskar ju Filip verkligen sin vagn men är inte alltid det är så lämpligt att ta med vagnen och då passar ju en bärsjal/sele bra.


Än är han lite för liten för Ergo selen som jag är sugen på men å andra sidan ska vi vänta tills vi provat ringsjalen på riktigt. Tycker om designen på ergon i alla fall, tuff och praktisk ser den ut att vara. Ska hålla utkik efter begagnad :)


Blev ingen "snabb" mat idag, blev karré och potatis så åt middag sent idag, tog mig ett glas vin till maten. Var inte så gott i början men gick till sig :) Jag och Filip var ut och hälsade på Petter i garaget på kvällssidan innan det var dags att krypa i säng för sonen, tog en timme innan han somnade eftersom det blev flaska med bröstmjölk men nu sover han. Har förberett för att ge flaska inatt åxå, bara att springa ner och värma...*hua* vad jobbigt, lättare att slänga fram bröstet. Men var ju lite gott med vin åxå.


Nu blir det sängen för mig åxå, får se när Petter kommer in han skulle komma in när han var klar med bilen och det dröjer säkert flera flera timmar till.

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards