Direktlänk till inlägg 3 april 2008

PENGAR!!!

Av Kisse - 3 april 2008 16:48

Tradera here I come... ha ha nä skämt å sido men jag har fått pengar! Av försäkringskassan *chockad* var verkligen välbehövligt kan jag säga... minus på kontot och tomt i tanken, slut på smör och mjölk... ni kan ju gissa om jag åker på affären nu på en gång... japp!


Hoppa in i duchen först och fräscha till mig lite först har nämligen kämpat på här hemma med att röja rejält, städat skrubben, tömt 4 banan lådor på skit som ska slängas. Dammsugit hela huset och torkat golven på nedervåningen. Känns rent, skulle behöva damma och putsa fönster men dte får bli någon dag när dte är fin väder å man kan ha fönstrena öppna. grått och trist idag så blev ingen promenad alls...ska vara lat och ta bilen och hämta posten.


Har ju sprungit i trappen hur många gånger som helst och konkat grejor så jag tog och letade fram foglossningsbältet och har haft det på mig hela dagen, känns mycket bättre... måste ta tag i att ringa till barnmorskan och se om jag kan få komma till nån sjukgymnast.


Haft ett kort besök av svärmor och Nisse, han såg ut som vanligt :) Har ju inte sett han på över en månad. Synd att Filip sov, hade varit roligt att se hans min... men komemr fler dagar.


Filip sov jätte bra natten som var efter det att ag åxå gick i säng. Sov till sex imorse, åt 200 ml majsvälling och somnade sedan om till klockan var närmare åtta. Han äter verkligen bra nu, jag blir så glad. Idag till middag åt han en hel burk (liten burk men ändå) potatis och broccoli puré, egen gjord, den gillar han.


Tänkte ändå gå in på bvc på måndag när vi ska neröver och få tungan penslad, han har nämligen fått torsk nu på insidan av kinden och läppen åxå, inte å mycket men tänkte ändå att det skulle vara bra och pensla och bli av med det.


Petter är på väg hem och vi längtar, tyvärr hinner väll Filip somna innan han kommer hem.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards