Direktlänk till inlägg 11 april 2008

fredag kväll...

Av Kisse - 11 april 2008 21:45

A-K kom ju som sagt på lunch och sedan promenix, hela vägen till svärmoras hus :) Högt tempo höll vi åxå så var nog lika svettiga båda två när vi kom fram :) Trevligt med sällskap, idag var dessutom en sådan dag då det gick lätt att gå, kändes knappt jobbigt alls. Mina höfter var bättre idag åxå vilket underlättat dagen.


Gjorde skit äcklig middag idag..misslyckades totalt...inte ofta men det händer... gjorde en tortellinigratäng som smakade skit. Sonen var trött och gnällig så tog en sväng med bilen, köpte chips och dipp :) Åkte runt och kollade lite eftersom jag ville att han skulle få sova ett tag.


Åkte hem och lekte med sonen tills det var dags för välling, gnälligt halva kvällen och efter vällingen kräktes han ... precis som igår... jag vet inte varför men misstänker att han kanske åt för mycket då han slukade hela 200 ml på en gång. Blev i alla fall pigg sedan och låg och jollrade bra länge i sängen innan han somnade.


Cajsa kom på kort besök. Vi började se en film jag planerat att se ikväll och åt chips :) Miss little sunshine, inte alls bra film tyckte jag. Bara knepig. Nu inväntar jag mordkommisionen istället och sedan blir det sova.


Imorgon blir det nog en promenix till svärmoras hus igen om mina höfter tillåter det annars blir det nog en lat dag, blir till att hålla sig hemma så mycket som möjligt för på så sätt går det minst pengar. Petters lön kommer inte förrän nästa torsdag så extremt knapert i kassan nu :( Tur att jag handlat det nödvändigaste så vi klarar oss.


Näpp förbereda inför natten och sedan slöa i soffan igen, gillar våran soffa, den är så skönt att slöa i :)


Förvirrande att det bara är fredag idag, min hjärna har lördag...

 
 
Ingen bild

Poa

12 april 2008 07:34

Hihi... tycker Little miss Sunshine är bra jag, dock är det en knepig genré av filmer. Kan dock rekommendera dig att se Napoelon Dynamite, Garden State och Nacho Libre. Mycket knepiga filmer men du får ha ett öppet sinne när du ser dem.. :) Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards