Direktlänk till inlägg 17 november 2008

Kallt och hårt på golvet

Av Kisse - 17 november 2008 08:57

Åh vilken natt, större delen har jag spenderat på Filips golv på en madrass, tunn som attan med inga glipor i alla fall som det brukar bli när jag lägger ut stor kuddarna och försöker sova på dom.


Filip vaknade som på beställning halv tolv men eftersom jag la mig där på en gång, gav honom lite vatten så somnade han om direkt. Jag vakande efter en stund (eftersom det inte är vidare bekvämt) och tassade tillbaka till en varm mjuk säng.

Upp igen efter ett par timmar, kollade inte på klockan (då var jag för trött) gjorde samma procedur, vatten och sen somnade han om, jag tassade iväg lite senare till den varma mjuka sängen och sen var jag upp en tredje gång vid halv sex eller nått skulle jag tro... blev kvar på madrassen så länge att jag hörde Petter smyga ner och åka på jobbet så när jag kom tillbaka till stora mjuka sängen var den kall :( Sen kom det bästa...


Filip sov till halv nio!!!!! Alltså har han sovit från 20.00 - 08.30 och endast vaknat några gånger, underbart skönt och trots att jag ändå varit upp inatt så känner jag mig pigg, har ju inte behövt vara vaken några längre stunder! Frågade om jag skulle göra välling och äta i mamma säng....neee, fick jag till svar så han åt vällingen på pläden idag åxå :)


Inga planer för dagen så vi blir hemma och grejar på lite, försöka fixa en tid på vårdcentralen till mig och sen finns ju det vanliga dammsuga, tvätta lite... mysa, mysa och mysa!

 
 
nikita

nikita

17 november 2008 11:15

natten här var sådär, Albin sov oroligt på förnatten, fick komma över i vår säng, låg och knölade vred och vände på sig , tillslut ramlade han ur sängen :( jag flög upp tackochlov gick det bra, vår säng är väldigt låg också gudskelov! men ändå.. rädd mamma, rädd Albin, sen somnade vi om, fast albin vaknade ett par ggr till under natten..
Hoppas ni får en bra dag!!

http://www.nikital.blogg.se

 
Ulrika

Ulrika

17 november 2008 14:19

Skönt att du/ni fick sova lite om än på "knepiga ställen" ;)

Ha en fortsatt braig dag!

http://uj76.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards