Alla inlägg den 15 mars 2008

Av Kisse - 15 mars 2008 14:13

byggmästare Patrik kom på förmiddagen och tänkt så mycket som brukar bli gjort på de små stunder han kommer hit :) Massor av små plock har blivit gjort, vem vet kanske blir det klart någon gång. Petter skulle behöva få tillbaka sin bygglust och sätta tak i hallen, men just nu är det ju pannrummet som är nr 1 mendet händer ju inget där heller just nu. Förhoppningsvis vill lillebror och Cissi komma hit på sitt påsklov och spackla, slipa och måla.


Pratat med syster idag och planerat in en runda på stan imorgon :) Måste ju göra sånt på helgerna nu när hon börjat jobba. Jag hoppas jag får åka utan Filip, men inget är bestämt ännu. Filip sover ju större delen av förmiddagen så är ju bara onödigt att jag ska släpa med honom för då sover han inte som han ska. I nya numret av mama fick man en rabatt check på 20% på åhlens men den börjar inte gälla förrän på onsdag vilket var synd. Åhlens brukar ha fina barnkläder men kan ju kolla nu och åka in på onsdag och köpa om jag hittar något. En liten påsk och halv års present till Filip tänk att han snart är 6 månader...oj oj oj... tur att vi bestämt att jag ska vara hemma enda tills januari nästa år om inget jobb dyker upp tidigare. Däremot ska jag nu ta och lämna ut papper till mina "gamla" förskolor om att jag vill börja vicka dom veckor när Petter är hemma.


Filip har fattat galoppen med gåstolen nu och far runt över hela golvet. Får tag i allt han inte ska få tag i... nu är det slut på att ha diskmaskinen öppen :( Och kökshanduken jag brukar hänga på luckan till ugnen släpar han nu efter sig... sen så börjar min son bli väldigt medveten nu, gråter när han ser "okänt" folk, farfar grinade han åt igår trots att han testade allt för att få honom intresserad av annat. Idag var det Patrik som var den farliga. Verkar vara karlar som han blir känslig på. Mer desto större pik till släkten att det är dags att komma och hälsa på oftare så dom inte blir "okända"!!

Av Kisse - 15 mars 2008 09:51

Han är en stor katt. Mina två ser ut som små pluttar :)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards