Direktlänk till inlägg 7 mars 2009

Konstant bakis tillstånd

Av Kisse - 7 mars 2009 20:22

Tänk att ibland kan verkligen karlar planera... Petter är helt urusel på att planera när det gäller oss här hemma men idag när det däremot gällde angling har det planerat och donat inför det i flera dagar. Idag gick anglingen av stapeln och Petter, Niklas och Cissi, Stefan, svärmor och Ludde lämnade huset redan strax efter sju. Ett tiotal lag var med på isen och tävlade så jag och Filip bestämde oss för att åka upp vid nio tiden och blev på isen i två timmar sedan åkte vi hem för lite vila. Filip somnade redan i bilen och sedan kröp vi ner i sängen och sov i 4 TIMMAR!!!!


Jag har varit väldigt orolig över hur läggningen skulle gå men *peppar, peppar* sover sonen redan men det tog nog på krafterna att vara ute så länge med tanke på hur dålig han varit i veckan. En dag till med återhämtning sedan är det fsk som gäller igen, Petter åker troligen och jobbar på måndag så blir en tuff vecka igen. Cajsa ska hämta på fsk på torsdag så det är redan fixat och klart.


Försökt vara lite effektiv på eftermiddagen men funkar inte riktigt, vikt en herrans massa tvätt och tvättat ett par maskiner tvätt i alla fall så får väll känna mig nöjd. Blir nog inte uppe så värst länge till jag heller som det känns just nu, vet ju inte när den där karln kommer hem heller, nu är dom på after angling.


Inte ett dugg avundsjuk på dom som dricker alkohol idag, mår dåligt bara på tanken på en droppe sprit (självklart skulle jag ALDRIG dricka som gravid)men däremot hoppas och önskar jag att jag kan få känna mig piggare än dom andra imorgon men det lär jag troligen inte göra ändå, jag går ju omkring i ett konstant "bakis tillstånd" känns det som, matt, små yr (har jätte bra värden så bara hormonerna som spökar) lätt illamående, hungrig och sugen på allt men vill ingenting ha :(


*usch* vilka långa inlägg men äntligen känns det ju som jag kan skriva om något även om det kanske låter mest som gnäll i era öron, men jag är i alla fall jätte glad åt bebisen i magen även om livet inte är på topp alla dagar :)

 
 
anki

anki

7 mars 2009 21:50

Jag har bilen på onsdagen så då kan jag hämta eller så sover Filip hos oss på tisdagsnatt så kan du komma och äta på onsdag och hämta gullklimpen kram mamma

http://anki.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Elin

8 mars 2009 08:30

Kan du skicka ett mail till mig? jag har tappa din mailadress.. Kram

 
Ulrika

Ulrika

8 mars 2009 10:34

Ny spännande tävling hos mig:

http://uj76.blogspot.com/2009/03/moonkids-tavling-hos-tant.html

Kram

http://uj76.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards