Alla inlägg under mars 2009

Av Kisse - 17 mars 2009 20:38

Igår gick jag faktiskt raka vägen i säng efter sista inläggte :) Kvart över åtta sov jag som en liten gris :) Vaknde vid ett och måsta kissa men somnade om och sov till fem då vaknade jag pigg... *hata* vägra kliva upp och låg kvar ytterligare en timme och tjurade innan jag grymt trött masade mig ur sängen. Att man ALDRIG lär sig, tänk vad mycket jag hunnit på den timmen...


Iväg till jobbet, jobba, jobba, jobba och sedan en timmes hål tills kvällsmötet, den timmen låg jag på soffan och drägglade ;)


Otroligt givande kvällmöte vi hade, S, A-L och A-L (ja dom heter lika) höll ett föredrag om en mattekurs dom gått och jag tror ALLA blev otroligt inspirerade och motiverade att jobba en massa med matte. Jag längtar verkligen till våren när vi kommer ut  till skogen!!!


Hem och åt matlådan mamma hade med till mig *tack och bock det var gott* Lyssnade lite på sonen som låg i sängen och sjöng sig till sömns som vanligt ;) Skönt att ha honom hemma igen, otroligt vad man hinner sakna honom men jag har inte träffat honom något mer om han sovit hemma heller. Han har i alla fall haft det bra med mormor och morfar.


Efter ett tolv timmars pass (7-19) på jobbet är jag nu helt slut (som vanligt).

Av Kisse - 16 mars 2009 19:50

Har en liten önskelista från lilla mirakel 

  • Kort jeans kjol
  • Gravidlur 

Graviditetslur, gravidlur där man kan höra barnets hjärtljud i magen. Nu kan pappa, syskon och vänner höra barnets hjärtljud i magen.

Från ca 20:e veckan kan man höra hjärtljudet om man rutinerad. Ju längre fram i graviditen man kommit ju lättare är det att höra hjärtljudet. Det är lättats att höra från barnets rygg, kan du känna hur ditt barn ligger mot slutet av gravididiteten gör det att det blir lättare att höra hjärtljuden.

Inte nog med att det skulle var roligt för pappa Petter och Filip att lyssna på bebisen så är den otroligt snygg åxå :) Sen har jag läst att man helt enkelt kan köpa en slang (???) och koppla ihop med tratten så kan även mamma lyssna på hjärtljuden :)

  • Vårjacka med plats för växande mage :)

Blinkar med ett öga till mannen min ;)

Av Kisse - 15 mars 2009 20:54

Filip är ju en riktigt liten buse, varje dag tror jag han kommer på nya hyss... och det är inte alltid man kommer på honom utan man får sig lite överraskningar lite då och då... som idag när jag skulle lägga i en diskmaskinstablett...


Vi har alltid tablett luckan öppen i diskmaskinsen eftersom vi ALDRIG lägger i en tablett förrän strax före vi startar maskinen och idag blev jag förvånad över att den var stängd, öppnade den och fick mig ett gott skratt.


Sonen hade redan fyllt på...frågan är ju hur ren disken blir?????

Av Kisse - 15 mars 2009 20:48

Lägger upp lite bilder från våran utevistelse för vi hann med lite bus åxå innan vedklyvningen :)


Stora snö högar är roliga snöhögar :)


Själv klart måste det smakas lite snö åxå


och lite mer snö...










Av Kisse - 15 mars 2009 19:56

Redan blivit lite ändrade planer i veckan istället för att mormor och morfar ska hämta Filip på fsk åker han dit redan imorgon kväll och sover över blir minst strul på så sätt och jag får några timmar extra sömn :) Extra bonusen är att vi dessutom blir bjuden på middag, jag och Filip alltså.


Känner mig lite gruvsam inför morgon dagen fast jag inte borde. Vi försökte få tag i Filip fsk redan i fredags em. för att tala om att han kommer denna vecka åxå (mer än planerat eftersom han annars skulle gått 10 timmar) men fick inte tag i dom så imorgon bitti måste jag ringa och tala om att han kommer tidigare. Känns ju inget vidare men vad ska man göra vi behöver ju utnyttja platsen som vi faktiskt har rätt till så bara att bita ihop, tur att personlen i alla fall är förvarad över att det snabbt kan bli ändrade planer när det gäller Petters jobb.


Idag har det tvättats i massor, städats på nedervåningen (orkade inte övervåningen ) och vi har klyvt massvis med ved i Petters egen händigt byggda vedklyv, den funkade!


Petter har åkt och handlat och sedan ska han montera in bilstolen i bilen jag ska ha imorgon (varför jag inte har min bil tänkte jag nog berätta om imorgon) sen ska han packa, jag hatar verkligen allt som måste göras sista kvällen. Tänk om man nån gång kunde sitta i soffan och mysa sista kvällen och bara ta det lungt men framförhållning är INTE Petters starka sida och jag vägrar göra det åt honom. Ibland (som idag) är jag snäll och tvättar lite åt honom (typ arbetskläder) Annars får han faktiskt göra det själv åxå, det taltas nog med honom ändå för att han är karl :)


Vi gjorde sallad till middag så jag är faktisk lite små hungrig blir nog lite fika innan sängen.

Av Kisse - 15 mars 2009 10:21

Dålig uppdatering i bloggen just nu men som jag skrev sist så räcker inte tiden riktigt till när jag är själv och nu när Petter är hemma så prioterar jag faktiskt inte bloggen i första hand. Speciellt inte då mannen min bara är hemma över helgen och sedan åker och jobbar igen på måndag.


Så Filip och jag får ännu en till lång vecka med jobb och pusslande för att få vardagen att gå ihop, kvällmöte och stängning gör ju mig beroende av andra men mormor och morfar ska hämta på tisdag och Cajsa tar torsdag så det ordnar sig.


I fredags tog jag och Filip en tripp till syster/moster Maria blev döär hela dagen riktigt lyxigt var länge sedan vi hade en hel dag tillsammans. Vi tog en prommenad ner till affären, åt lunch tillsammans och sedan färgade jag systers hår medans små pojkarna sov. Själv klart blev det en massa bus och lek åxå :)


åkte sedan till svärmor för att gratulera på födelsedagen och lämnade Filip där för att åka hem och elda, duscha och fräscha till mig, skulle nämligen ut med jobbet på kvällen. Petter hann precis hem, hämtade sonen och sedan tog jag bilen till huddik för resturangbesök och sedan drog vi vidare till S. Vifd elva började jag redan hemmåt så stupade i säng för att sedan kliva upp tidigt på lördagsmorgon.


Lördagen spenderade vi nämligen i Ö-vik på paradisbadet tillsammans med Camilla, Tytte, Max, Moa, Morgon, Andreas, Linn, Laban och Cajsa. Sedan på vägen hem tog vi en sväng förbi gudmor Ankis och Jim, en sista titt på stormagen för nu får bebis snart ta och titta ut. Gudmor såg lite trött och svullen ut nu, märks att det inte är lång tid kvar. Vi klappade på stor magen också hälsade vi på djuren på gården. Filip klappade både grisen och fåren :) Poa och Mathias och lille flinisen Linus var där åxå så blev lite bebis gos åxå :)


Idag är det

  • stora tvättar dagen :(
  • vedklyvardagen :(
  • städdagen :(


Ska få på mig lite kläder och gå ut till mannen och sonen som faktiskt är ute och grejar. Själv behövde jag verkligen få lite tid till att sitta vid datorn mellan all plockning. Hatar verkligen när det ser ut så här, här hemma men orken räcker ännu inte till att hålla efter på veckan dessutom "försvann" ju både fredag och lördag så helgen har känts väldigt kort på något vis.


Av Kisse - 11 mars 2009 19:52

Igår var jag för trött för att orka uppdatera bloggen, sonen, jobbet och hemmet tar all min tid och jag hinner verkligen inte med mig. Sen ramlade jag i säng redan kvart i nio eftersom sonen sovit som en kratta de sista nätterna :(


Jag fegade ur igår och släppte inte bomben istället gjorde jag det idag och som jag redan misstänkte hade dom redan skvallrat ihop sig och misstänkte skarpt att så var läget ;) Dom är ju för goa mina arbetskamrater men inte vågade dom säga något *hihi* S sa idag i alla fall att det är ju faktiskt är så enkelt att det faktiskt numera SYNS...*gaah* v. 12 och det syns.. ja det ni, hur stor ska jag bli denna gång men dom säger ju att det syns tidigare med andra barnet.


Fick väldigt mycket beröm av barnmorskan på inskrivningen över mina exemplariska värden tom vikten tyckte hon var helt Ok, sa dessutom till Petter - "Du har en duktig fru, du". Hoppas jag snart kommer igång med träningen igen åxå, jag vill faktiskt försöka gå på vattengympan eller spinningen varje vecka så länge jag orkar men just nu finns det ingen ork till det :(


Nä nu ska jag pallra mig ut i mörkret och hämta hunden sedan blir att krypa i säng, jag vet klockan är bara åtta men jag är helt slut!

Av Kisse - 9 mars 2009 19:49

Känner mig riktigt duktig idag, otroligt nog har jag gjort ett rejält ryck och dammsugit och torkat golven nere... låter inte som någon jätte bedrift men med tanke på hur trött jag är nuförtiden så skulle min make ha ritat kors i taket om han vore hemma. Nu är han ju inte det och kanske just därför jag får lite extra energi just för att det är jag som måste göra det i vilket fall :(


Sonen är trött efter en intensiv dag på fsk med pulkåkning och skrapsår på näsan :) Och sedan åkte vi raka vägen till faster Camilla efter jobb/fsk eftersom jag misstänkte att jag inte skulle ta mig genom snövallen. Grannen var snäll och skottade bort den och drog av hela gården när han ändå var igång, snopet för Tytte som lovade åka upp hit medans jag var hos dom ;) Men det visste ju inte jag då :)


Sonen sover (somnade tidigare än vanligt) och jag ska bara hämta in hunden sedan är det kväll för mig åxå. Fick mig ett gott skratt tidigare ikväll då Filip verkligen börjat prata i telefon nu och inte på vilket sätt som helst näpp här ska det pratas och göras lika som pappa vilket betyder gå fram och tillbaka ute i hallen och helst öppna och stänga lite lådor och skåp samtidigt och dessutom grädden på moset - en riktigt bekymrad/allvarlig min.


Jag skrattade hela samtalet igenom tills han helt sonika säger hejhej och lägger på luren :) Älskade lilla plutt vad stor du blir!


Funderar på att släppa bomben imorgon på jobbet, kan säga att jag har lite pirr i magen. Kanske jag rent av fegar ut och tar det på onsdag eller väntar tills dom inte längre kan hålla sig och frågar rätt ut??? Tror faktiskt en hel hög redan misstänker skarp att jag är på tjocken igen :)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards