Direktlänk till inlägg 21 september 2009

Nybakat bröd och köttsoppa *mums*

Av Kisse - 21 september 2009 21:49

Känns som jag varit väldans effektiv idag, fått mycket gjort men ändå hunnit sova middag två gånger :) Gick och la mig imorse igen efter lite mys med sonen och sov någon timme till innan jag åkte och handlade och bakade sedan klart kramforskakan och gjorde matbröd. Perfekt dag att baka matbröd då Petter bestämt sig för att göra köttsoppa.


Sov middag efter maten också och körde sedan igång med stor städning av vardagsrum och Filips rum, fick upp lite hyllor och en hissgardin :) Petter och Filip spenderade kvällen i traktorn ute på täkten så jag fick en en sovande son, bara att klä av, tvätta av, en flaska välling och han somnade gott i sin säng. Petter har dessutom fått en hel del avprickat på badrumslistan så nu är det nära... men fortfarande inget badkar i sikte... tröttsamt eftersom jag verkligen vill bada, har haft förvärkar som kommit och gått hela dagen, må detta vara över snart. Längtar ju så man nästan blir tokig men allra värst är ju tröttheten som slår till hela tiden, tur att Petter är hemma och tar Filip så jag verkligen kan vila när jag behöver.


              


Så här ser det ut när man kommer upp för trappen, japp vi har en hel del jobb kvar här uppe åxå...

     


Filips rum, enda skillnaden är att vi har bytt ut den vita hissgardiner mot en brun (blev inte tillräckligt mörkt) och måne lampan har kommit upp brevid sängen.     


Nu ska jag duscha och sedan hoppas på sömn inatt... eller att förlossningen startar på allvar vore ju ännu bättre ;)

 
 
Kusin Eva

Kusin Eva

22 september 2009 08:29

Men herre gud hur orkar du kvinna! O du som e gravid! =) Håller me som du skrivit tidigare att man kan inte "sluta leva" när man är gravid lr precis har fått...men du är ju värre än värst! =P Till saken...när du skriver ett inlägg o ska ha en adress till en sida på nätet...men du skriver va de heter, så man inte ser adressen...hur gör du då? (Är inte så hajj på vissa saker me datorn ja e!) =)
Hoppas allt är bra annars!
Kram kram

http://fen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards