Alla inlägg under november 2009

Av Kisse - 10 november 2009 22:26

Det går inte, att komma ikapp tiden :) Idag har vi varit några timmar på drakborgens baby-lekis och sedan passade jag på att springa några små ärenden när jag hade med mig bästaste bästa fastern Cajsa. Har en sån underbar hjälp av Cajsa och trevligt sällskap och idag kändes det verkligen guld värt att hon ville följa med. Passade nämligen på att fotografera båda barnen och sen ville ju Filip så klart härja gärnet på drakborgen och med Cajsa och gudmors hjälp blev det ju möjligt. Ankis och Ossian mötte nämligen upp dom åxå och vi har haft en mysig dag med barnen.


Petter ringde och avbokade försäkringsgubben imorse, vi orkade helt enkelt inte med det just nu. När vi (jag och barnen) kom hem var det dags att börja med middagen, Petter kom hem lagomt att ta över matlagningen och efter lite kaffedrickande och badning började nattningen av barnen... jag själv med båda barnen, en skrikande Lukas och en tjurig 2 åring som inte skulle sova... Petter som varit i garaget kom in efter en timme då hörde han Lukas skrik ut... inte så lätt för Filip att somna till det oljudet... Petter tog över Filip och han har nog precis somnat... fattar inte hur han orkar... Lukas har äntligen somnat han åxå så nu börjar lugnet lägga sig här i skogen...


Ny dag imorgon, bvc och besiktning av Lukas, en månads kollen (lite senare än vanligt pga. vaccinationerna) får se om vi får veta något vettigt om Lukas tand då eller om barnläkaren åxå hänvisar oss till folktandvården... 

Förhoppningsvis ska jag även avslöja nån av mina hemlisar, jag bygger dom på hög just nu ;)


Lite bilder från dagen mest på Ossian för att kompensera alla gånger jag glömmer kameran då vi träffas, gofisen börjar ju bli så STOR :)


     


     

Ossian fick åka brandbil med Filip


  

Ska verkligen försöka ta oss dit fler gånger till drakborgen speciellt då det är baby-lekis, deras  baby-lekis fröken var verkligen super mysig, hon såg snäll ut, var trevlig att surra med och barnen gillade henne!

Av Kisse - 9 november 2009 22:34

Jaha ytterligare en dag har passerat och jag hinner bara blinka, idag har det varit fullt hus så gott som hela dagen, det ena främmandet har löst av det andra. På förmiddagen tog jag mig lite egen tid och stack iväg till affären när Lukas sov ute i vagnen hämtade även ut våran fina vinst, sparkcykeln, verkligen jätte fin. Kändes rätt hemskt att packa ihop den i en låda igen i väntan på Lukas ett års dag, känns ju rätt långt dit... fråga mig om ett år om tiden gått sakta ;)


Tanken var att komma i säng tidigt ikväll då det kommer en försäkringsgubbe hit imorgon bitti... gick som vanligt åt skogen, här sitter jag och jag måste dessutom kvällsfika... dessutom har vi roliga aktivteter inbokade imorgon, drakborgen ska nämligen få sig ett besök :) Vi ska på BABY- LEKIS!



Av Kisse - 8 november 2009 22:02

När jag inte bloggat på ett par dagar har jag svårt att börja igen eller jag har svårt att veta vart jag ska börja, någon som känner igen sig i det? Nu är det ett sånt läge, dels för att jag har lite "hemlisar" för mig och inte kan avslöja alltför mycket och sen för att vi varit borta hela helgen.


Med ytterligare en kolik bebis i huset är det dessutom svårt att få kvällarna att räcka till och jag känner att allt blir bara halv gjort... för nog kan vi konstatera att vi fått ytterligare en kolik bebis om än i alla fall mildare grad... *gråter en tår* han är ju lixom aldrig riktigt nöjd, testar allt men inget verkar funka vidare bra, nu är vi tillbaka på ruta ett med minifom dropparna. Ska iväg och köpa te så fort jag får chansen till det, hälsokost te som funkar på min mage, som funkade på Filips mage, som förhoppningsvis funkar på Lukas mage. Men Lukas sover i alla fall relativt bra på nätterna, tuttar mycket men det gör mig inget jag sover under tiden ;)


Imorgon ska jag försöka uppdatera bloggen vad som hänt i helgen, vad som händer till veckan etc.


Som de flesta vet så är det ju farsdag idag och farsdag är faktiskt en dag som fått en lite större betydelse i mitt liv inte för att det är FARSdag igentligen utan den här dagen (farsdag alltså inte datumet) för tre år sedan körde jag av vägen och voltade med min lilla fiat uno (lill pärlan) och bestämde mig för att att mitt liv inte riktigt såg ut som jag ville och bestämde mig för att göra något åt det, tackar gudarna om och om igen att jag faktiskt överlevde utan några större skador, lite ont i ryggen ett par veckor men rejält chockad. I december plockade jag ur p-staven ur armen och redan i januari flyttade Filip in i min mage ;) Petter blev pappa och farsdag fick ytterligare en stor betydelse, i år kan Petter stoltsera med att vara 2 barnfar dessutom :) Må jag kunna svära ofta åt/på honom men en bra pappa har jag valt åt mina barn ;) 

  


Tyvärr hann jag inte iväg och fira min egen far men jag tog en ostrulle å skänkte honom en extra tanke :)

  

Av Kisse - 7 november 2009 12:03

Mitt ute i skogen och har hittat lite mottagning vid ett träd :)

Av Kisse - 6 november 2009 13:38

Tyvärr tiden räcker inte till... tar en paus och återkommer på söndag och ni... snart drar jag igång en TÄVLING på bloggen, min första tävling, det ä stort det!!!!

Av Kisse - 5 november 2009 22:59

Lukas har magknip ikväll igen dock inte med samma kolikskrik som igår. Igår var det hjärtskärande idag mest gnälligt och pruppigt. Bland det värsta när Filip hade kolik var att jag till slut tyckte det kändes som det var mitt fel att han hade kolik, att det var det JAG åt som gav honom magknip och med största sannolikhet var det säker därför det sket sig rätt tidigt med amningen, mjölk hade jag ju men inte tillräckligt mättande säkert för att jag inte åt tillräckligt på slutet visste jag ju inte vad jag törsa äta överhuvudaget... blir lite rädd nu åxå, tänker flera gånger om "borde jag äta det här, kan det ge magknip?" Kan hända att vi överanalyserar åxå men jag åt vitlök igår och Lukas skrek.. funderar om jag är dum i huvudet jag VET ju att vitlök hör till "kolikmaten"... kan ju faktiskt vara vanlig hederlig magknip åxå men är väll lite deppad och rädd att denna unge åxå har/får kolik... men jag har sagt det förr och säger det igen - Vi överlever det åxå!


Tänkte skriva om dagen åxå men nä jag orkar inte just nu ni får höra mer om det imorgon så länge bjuder jag på två bilder på pojkarnas kusiner Irma och Maja, busfröknarna som klippt luggen själva och blivit medlemmar i Filips "höga hårfäste klubb" eller helt enkelt "kortlugg" dom kom nämligen och hälsade på oss igår och båda ville så klart hålla i bäbisen ;) Lukas var dock inte på humör för varken kusinmys eller fotografering.


     





Av Kisse - 5 november 2009 11:10

Lämnade Lukas inne med pappa eftersom det var nästan mat time för honom, gick ut med Filip som betedde sig som en teletubbies ute i snön ;) Tog fram snowracingen, ja det är ju faktiskt snö även om det är lite ;)


Skiftbyte, Lukas hungrig, matningen och sedan ska även Lukas kläs på och läggas ut i vagnen förhoppningsvis tar han sig en rejäl sovning, han har sovit så dåligt inatt mest bara haft magknip och tuttat och tuttat och tuttat.


Syskonen fina i matchande body, Filip kunde ha den i stl 86, min lilla skrutt, Lukas har 62 på sin :)

       

Av Kisse - 5 november 2009 09:21

Jag får rätt ofta höra "Njut nu du som vill ha höst" när det är regniga pissdagar... senast igår fick jag den piken av min svärmor, visserligen med glimten i ögat och inte elakt menat men regnigt pissväder är ju vårväder... nä på hösten är det soligt och fint när träden löv ändrar färg och det börjar bli kyligt i luften.


NU är det vinter, blöt slasig snö faller från himlen och jag blir inte alls lika glad... snö är härligt om den är kall... Men för Filip skull tittade vi ut genom fönstret i morse och utropade "Nä men titta SNÖ" med en sån där falsk gladröst ;) Snart ska vi klä på oss och gå ut och leka i snön medans den fortfarande ligger kvar, för drygt ett år sedan hade vi en dm härlig kall snö och jag var ute och lekte med systemkameran som var helt ny då, idagsläget kan jag knappt knäppa med vanlig digitalkamera längre eftersom jag inte blir nöjd med kvalitén på bilderna man blir så bortskämd med systemkamera, *drömmer mig bort till ett nytt objektiv*.


Nä få på oss kläder och bege oss ut senare idag blir det nog en sväng till stan, köpa skorna till Filip, för i helgen drar vi iväg på en tripp och då kan dom behövas! Tänkte även titta in på pirum parum såg på Nikitas blogg att dom hade fin fin rabatt på villervalla.

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards