Direktlänk till inlägg 22 mars 2010

Äggsås

Av Kisse - 22 mars 2010 20:06

Endast imorse till frukost det varit lugnt här idag

      

Jätte svårt att få i Filip frukost och vi provar oss fram med det mesta, dessa små små yoghurtar äter han och han skulle nog kunna sätta i sig alla 6 små burkarna om han bara fick... Petter kör dock lurar teknik och fyller på burken med vanlig (tetra) yoghurt och ungen äter då åxå, häller vi i en mugg eller tallrik äter han inte... 


Som vanligt har vi köpt för lite byggmaterial och jag fick ta med Filip (som ändå skulle sova en stund) och åka iväg för att köpa mer kakel... dock för lite ändå (Linn skyller på att Petter är amatör) jag plockade nämligen upp Linn idag på vägen hem så Petter har hjälp med kaklingen, så imorgon blir det ännu en tur för att köpa kakel och tak. Får se om vi får skippa yogan imorgon eller om vi kan lyckas klämma in den ändå... lämna Filip hos farmor och själv ta bussen hem eller nått... känner mig lite snål så här innan löning att åka in TVÅ turer till sundsvall samma dag... dock är ju poängen med yogan att koppla av och koppla bort lite och jag vet inte om det funkar för mig just nu...

Filip blev hemma idag från förskolan av den enkla anledningen att vi orkade inte skjussa honom, dessutom älskar han ju att vara med när vi grejar och det är inga problem. Idag fick han arbetshandskarna, av säkerhetsskäl... kakelplattorna är rätt vassa och eftersom han hela tiden vill vara med så fick det bli så... och HAN ÄLSKAR  DOM, frågan är om vi får av honom dom när han ska läggas, vilket snart ska ske...


Tog Lukas läggning först, helt slut på gröt så försökte få i gossen välling ikväll HA HA HA vilket skämt han t.om kräktes upp det.. provade potatis till middag igen... HA HA HA vilket skämt, fruktpure gick däremot i med massvis med huskningar men banan det funkar det... ungen tänker leva på banangröt, banan och tissmjölk alltså ;)


Glad make hade jag till middagen idag (jag sköter ju markservicen nu annars lagar oftast Petter mat här hemma) jag panerade nämligen fisk och kokade (skalade) potatisar och dessutom ÄGGSÅS, första gången jag gjorde äggsås ;) Av den enkla anledningen att jag inte gillade det förr men konstigt det där med att bli vuxen...saker jag inte gillade förr går ner utan problem... havregrynsgröt, broccoli, vitsås, senapssås, äggsås (alltid haft svårt för VIT sås) är bara några saker som jag tidigare inte alls gillat men faktiskt tycker om nu... enda jag fortfarande har svårt för är potatismos... och lever och blodpudding det går fortfarande inte!


Har ni lärt er äta något på "äldre dar" som ni inte tidgare åt?

 
 
Ingen bild

anki

22 mars 2010 21:24

Kanske lika lätt lurad som mor sin är Filip för 2 droppar soja i så åt du vitsås för då var den lite brun ;)

 
Jenny

Jenny

24 mars 2010 09:05

Åt inte sås över huvudtaget när jag var liten. OCh just äggsås var faktiskt en av de såser jag lärde mig äta sist. Blev mycket förvånad när jag smakade på jobbet en gång och upptäckte att det faktiskt gick att äta. Nu har jag tom gjort det själv någón gång... haha.

http://www.tervtokar.st

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards