Direktlänk till inlägg 25 mars 2010

Bryt ihop eller bit ihop

Av Kisse - 25 mars 2010 22:53

Första dagen är alltid värst, när Petter åker och jobbar, en stilla tår och sedan bita ihop, jag fixar det här! Men det är allra jobbigast då han varit hemma länge och man inte vet hur länge han blir borta...


Tur att jag har barnen!

  

Dagens Filip, nova star byxorna till pirum parums ära ;) Polis t-shirt po.p och HANDSKARNA!


Ringde iaf bästa mamma och bestämde en tur till Birsta, börjar ju fint med att behöva storhandla och själv med två små barn är det ingen höjdare så mammas hjälp var guld värt, dessutom fick vi sedan middag, of course VÅFFLOR eftersom det är våffeldagen och jag åkte hem till läggningstid för barnen.


Bar in all mat, barnen och tog in hunden, skyndade mig att plocka in maten, hängde en maskin tvätt, plocka av bordet och bänken (jag lämna allt i förmiddags) tömde och sedan fyllde en maskin med disk innan jag slutligen hamnade här vid datan med ett avbrott för påfyllning av tuttmjölk i Lukas mage.


Nu måste jag sova, man vet aldrig hur natten blir och imorgon gör jag som vanligt, städar ut maken ur huset... har blivit min lilla grej, jag röjer undan och byter sängkläder, tvättar och lägger saker där jag vill ha dom, ingår lixom i min procedur med rutiner som vi stenhårt bitar oss fast vid för att få det att gå runt.

  

Lukas i snyggaste sovställningen, lik bror sin som åxå alltid sov med en fot utanför ;)


Petter är framme i Norge sedan några timmar och vi saknar honom redan, jobbiga med Norge är att vi inte kan höras så mycket som vi vill och han har i nuläget ingen chans att hålla sig uppdaterad med bloggen heller :( Annars är min man en trogen läsare även om han är hemma och vet vad som händer ;)


Läser era män eran blogg?

 
 
Ingen bild

Linn

26 mars 2010 11:58

Hann badrummet bli helt klart? Det är bara ringa om du behöver ha hjälp med barnen eller något annat. :=)

 
Kristina

Kristina

27 mars 2010 21:41

linn de var tvättstuga.en fogpenna på de där fogarna i fönsret så.o lite fog på golvet så kramar från petter

http://http:/kissegirl.bloggagratis.se

 
Kristina

Kristina

27 mars 2010 22:36

Svar till Linn: sorry att jag inte svarat jag har helt enkelt inte hunit men ser nu att Petter gjort det ;) Det tyder att min älskade make har fått igång internet!!!!

Du vet att du alltid är välkommen om du har lite att göra och vill umgås med mig och små pojkarna en dag, vill du jobba så nog finns det jobb ;) Och klart jag ringer dig om jag behöver hjälp men du vet ju hur jag är, försöker klara mig själv så länge det går ;)

kram!

http://kissegirl.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

4 april 2010 15:30

Kommenterade ett annat inlägg där jag undrade varför han inte var hemma, men läste det precis nu, i det här inlägget.
Men för att svara på den fråga, nej, min sambo läser inte min blogg, men han gjorde förut :).

http://chagak.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards