Direktlänk till inlägg 3 april 2010

Febrig Lukas

Av Kisse - 3 april 2010 11:16

Blä vilken natt, barnen har löst av varandra med att vara vaken :( Bara för att jag skrev att det funkar så bra och att barnen sover tryggt i sina sängar så har Filip nu haft två oroliga nätter... han vaknar och ropar på mig gråter lite men somnar om när jag pratar med honom för att sedan vakna en stund senare, troligen bara för att se att jag fortfarande är kvar... älskade lilla unge om vi bara kunde förklara så du förstod!


Lukas har varit orolig och varm inatt och har haft hög feber nu på morgonen, nu sover han full proppad med alvedon, lite små snorig men det tycker jag at han varit sedan han föddes inget märkvärdig snorig utan bara feber... det är en envis förkylning vi drar på, hela familjen små snorig sedan i höstas, längtar så efter vår nu så man kan börja ha dörren öppen och vädra ut lite baciller!


Han är rätt pigg och glad i alla fall och busar som vanligt med storebrorsan, så himla härligt att se dessa goungar!     


Filip i fina traktor t-shirten (lindex) han fick i påskägget imorse!


Tog fram katthuset idag och Filip tyckte det var roligt, jag och syster (och mamma) var nämligen försäljare ett tag av sagodockor och delade sedan på dockorna och bytlånar med varandra, mycket användbara inom förskolan och barnen älskar dom. Jag älskar ju sagor men måste erkänna att jag är rätt dålig med mina egna barn... men Filip är ännu inte intresserad av de men jag hoppas han blir det ;) Katthuset är i alla fall en bra början och mest för lek. Och katter är ju något som intresserar Filip (fasters påverkan?)


      

Katthuset innehåller en pappa Katt, mamma katt, och en kattunge, en säng, kudde, täcke och två fotöljer. Huset går att öppna så det blir helt platt och sedan bygga ihop och bäras som en väska. Super gulligt!


Snart dags för lunch och sedan ska vi åka till farmor & "moffan" Ludde för lek och sedan grillat till middag *mums*

 
 
malin

malin

3 april 2010 11:44

Vilka sötnosar :)

http://fjollmoster.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards