Direktlänk till inlägg 3 april 2010

Vilken eftermiddag, kanon bra!

Av Kisse - 3 april 2010 22:07

Super god mat fick vi hos svärmor & Ludde men Filip nobbade maten och Lukas var allmänt feber gnällig trots att han sovit middag i närmare 5 timmar. Men det var skönt att lämna gården och himla skönt att slippa laga mat!


Lukas feber ligger över 39 trots alvedon, känns inte alls roligt men han är fortfarande rätt pigg men som sagt gnällig! Sover otroligt dåligt och det känns som natten kommer bli lång...


Eftersom vi inte hunnit vara ute vidare mycket idag, en stund när vi kom till svärmor, så åkte vi hem efter maten (svärmor bor ju nära så Filip somnade inte på vägen hem) och var ute på gården och lekte, busade och härjade gärnet eftersom Lukas somnade när han satt i vagnen och tittade på oss, lilla skruttunge.  


Filip lyckades med detta

            

Vattnet forsade in i galonbyxorna och ungen grinade som en tok, inte för att han ramlat, inte för att han var blöt utan för att han måsta gå in och byta om ;) Trots att jag talade om att "vi byter om och går ut igen" men till slut så förstod han galoppen och då gick det fort ;)

Nya kläder känns konstigt att skriva dessa är ju VÄLDIGT  gamla ;) Härligt fula retro kläder... alltså gräsligt fula MEN praktiska, är nämligen fodrad regnoverall. Filip spanar in vattenpölen igen, ska han våga...

Självklart!!!

           

Vi hade verkligen super skoj, Filip jagade mig och jag var överallt med kameran :)     

Lite olyckor får man räkna med... behöver dom ha hjälm när dom cyklar på trehjuling? Tycker det är svårt det där... oftast går det ju inte fort... men det behöver inte gå fort för att en olycka ska ske... känns som leken blir förstörd om jag ska tvinga på honom en hjälm, eftersom han cyklar ett tag och sedan gör något annat, cyklar lite osv... jag vill ju inte att han ska ha hjälm när han leker... samtidigt tycker jag det är jätte viktigt att lära sig att man har hjälm när man cyklar det har ju jag åxå!       

    

Åt lite påskgodis ute och hakade på traktorvagnen bakom cykeln :)


Filip somnade fort och lätt, skönt som attan, den här eftermiddagen behövde vi verkligen!!!    

 
 
Anna-Karin & Molly

Anna-Karin & Molly

4 april 2010 09:37

Vi kommer gärna in på en kopp kaffe!
Får se hur Molly mår, men de känns lite som att hon och lukas ev har samma virus fast molly har hosta...

Vilken Underbar Dag Ni haft! Nu vart jag lite avis;O)!

http://www.annakarin.bloggplatsen.se

 
Ankis

Ankis

4 april 2010 20:49

Fast hjälmarna ska ju ha en sån där grej som löser ut nu för tiden. Med grönt spänne, så att man kan leka med dom också.

http://viborpalandet.blogg.se

 
Kristina

Kristina

4 april 2010 20:59

Svar till Ankis: jo visst har de grönt spänne men ändå jag tycker barn ska lära sig att INTE leka med hjälm... jag vet inte... jag gillar det inte, är väll bra om de ramlar ner med huvudet före men tänk om spännet inte löser ut då... SVÅRT!

http://kissegirl.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards