Direktlänk till inlägg 8 maj 2010

Ägg ägg mera ägg

Av Kisse - 8 maj 2010 20:48

Cajsa kom hit på förmiddagen så hon var ute med barnen och jag åkte själv till affären för att handla lite bakgrejer, när jag kom hem var Pierre, Sussie, Timmy, Max och Olliver här så nästan fulla gården med barn :)


Var ute till tre tiden då Cajsa åkte hem och jag och pojkarna gick in och började baka bärmuffins, gjorde två satser men total misslyckades med sista :( Först gräddade jag dom för kort stund och sedan glömde jag dom i ugnen... Fick slut på ägg så då skickade jag iväg Pierre (som var i garaget) för att köpa nere på byn men de var inte hemma så jag får göra ett nytt försök imorgon... imorgon em. ska vi nämligen slå ihop en massa födelsedagsfiranden, pappa, jag och Per har fyllt år.


Ska bli himla roligt att träffas hela bunten igen men som vanligt missar Petter allt det roliga, han är alltid borta när det är kalas :(


Annars är det mest bus här hemma, Lukas har verkligen upptäckt hur man ålar mest bakåt men uppe på Filips bilmatta tar han sig bättre fram. Filip varvar att vara super go med lillebror med att ge honom lite tjyvnyp då och då men nu börjar Lukas lära sig att ge tillbaka... kommer han för nära och är för påstridig så suger han tag och nyper honom i kinderna ;)

  

Lukas inviger även gårdagens shopping, ett par nova star som vi köpte på Pirum parum of course!


    


Kanon bra mjuka sköna jeans för barn, tog stl 80 och de är lagomt "för" stora, riktigt baggy nu men sitter ändå på plats tack vare muddarna och sedan viker man ju ner muddarna eftersom, förhoppningsvis kommer han kunna ha som i evighet ;) Ej sicke lej body med luftballonger och molo tröjan med pistoler är efter Filip.


  

Alltså Lukas (och vi) har varit snorig sen han föddes ska vi aldrig bli fri denna förkylning?


        

Lukas alias PINNEN :) I tuffa jeansshort från polarn o pyret som jag redan förra sommaren suktade efter åt Filip men aldrig köpte men Filip har redan fått de short han behöver till sommaren så nu fick det bli Lukas tur, lite att växa i eftersom det är ett tag kvar innan den riktiga sommarvärmen lära infinna sig och ungen växer ju som ogräs ;)


  

Blåbär och hallon i muffinsarna, Filip rensade skålen ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards