Alla inlägg under oktober 2010

Av Kisse - 9 oktober 2010 12:56

När Petter åker bort och jobbar börjar jag alltid med att städa ut honom ;) Röja undan, komma ikapp och sedan har jag sten hård disiplin på mig själv... jag har inte tid att ta reda på berg med tvätt, massvis med disk etc. när jag är själv. Nu är jag ikapp, ska packa snart packa in oss i bilen och åka till syster för att plocka äpplen och bli bjuden på middag :)


Ikväll ska det skrivas jobbansökan!

Av Kisse - 8 oktober 2010 21:38

Då sitter man här med jobbångest igen *fan*


Jag tycker om att jobba, jag gillar mitt jobb, mitt yrke, jag älskar när lönen kommer (även om jag har ett underbetalt arbete) jag tycker om att känna mig behövd på jobbet och efterlängtad när jag kommer hem MEN... Barnen är små, dom är bara små en gång i  livet, tiden går för fort och den går inte att vrida tillbaka... jag missunnar verkligen inte Petter att vara hemma pappaledig men samtidigt måste ekonomin gå ihop....


Jag har hittat en tjänst att söka men den är bara på 50 %... det är för lite... men 100% skulle vara för mycke... för mycket tid borta från familjen så länge Petter är hemma funkar ju det men inte när Petter också jobbar.


Galet mycke tankar som snurrar, det är på mitt gamla jobb, det jobb jag stundvis verkligen längtar tillbaka till, det stället jag känner mig hemma på där jag faktiskt i alla fall tror jag vill jobba, det jobb jag kallar mitt jobb fast jag inte jobbar där ;) Det är åt rätt håll... hyffsat bra avstånd (så här i skogen blir det ju långt till allt) Men så var det ju det där med 50 %... jag vill inte jobba 50 %... det är för lite, för lite pengar, för lite tid med barnen på jobbet, för lite tid med arbetskamraterna, för lång resväg...


Däremot blir det lagomt mycke tid för mina barn på förskolan, vilken lyx att ha mamma hemma på halv tid, korta dagar alt. färre dagar... nästa problem är ju då att Lukas har ingen förskoleplats... Filips förskola har stopp på att ta in fler barn... i nuläget har vi ingen anning VART han skulle hamna och NÄR en plats skulle bli ledig??? Möjligtvis efter 4 månader då är vi ju garanterad en plats NÅGONSTANS...


SÖKA måste jag göra, önskar bara jag sett annonsen tidigare så jag kunnat ringa min gamla chef om detta men sista ansökan är på söndag och jag vill ha jobbet... men jag vill ha MER, mer procent!!!!


Idag har jag varit på språng i närmare 15 timmar... klev upp strax efter sex, väckte barnen vid sju, skjussade dom till mamma och sedan vidare till jobbet och jobbade stängning, till mamma och fick middag och åkte hem med barnen när det var sovtid, bära in två sovande barn, hämtat in hunden och packning och sedan krachade jag här vid datorn, jag är helt slut!!!


Av Kisse - 7 oktober 2010 21:07

Återkommer när tid finnes...

Av Kisse - 6 oktober 2010 21:45

Hur skrämmer man halv vettet av sin mor när man är 3 år gammal???


Lätt tycker Filip, bara att svälja en bit av en leksakstraktor, nojjiga mamman ringde sjukvårdsrådgivningen och får prata med en mycket klok kvinna som berätta att den kommer ut den vanliga vägen med bajset... öh nähä... fick rådet att mata barnet med klementiner iaf och VÄNTA ett par dagar.


Ja ja dum förklara mig men vaddå grejen är troligen T formad och kan ju sätta stopp precis vart som helst och ja JAG ÄR NOJIG!!!


Jag satt nämligen och mata Lukas med kvällsgröten och Filip låg på golvet och körde traktor när han plötsligt började köra fingrarna i halsen och hulkade när jag äntligen fick ur honom varför pekar han på traktor och säger jag åt upp traktorn, pekar ut delen som saknas, pekar sedan ner i sin hals och kraxar här är den... en stund senare pekar han fortfarande på sin hals och säger här är den och nu är den i min mage... *gaah* Sätta i halsen är f*n det värsta som finns jag är ständigt rädd för att mina barn ska sätta i halsen eller nått barn på jobbet, bara dom hostar till känner jag pulsen stiga och ångesten komma sätt för f*n inte i halsen ekar i mitt huvud!!! Bryt en arm eller vad som helst men ANDAS bör man annars dör man!!!!


Annars har dagen passerat i rask takt försov oss i morse, stressade till fsk en timme sen men bättre sen än inte alls, strömlös hela dagen så inget vettigt har blivit gjort, fördrev några timmar i skogen med svampplockning  när Filip kommit hem ( lånade ut barnen till svärmor och plockade en kasse igår åxå)och sedan haft främmande på kvällskvisten av faster Camilla (barnens faster alltså) med hennes familj som grattade barnen i efterskott, Filip fick en traktor med timmervagn och Lukas fick burkar som man kan stapla både i och på varandra.


Nu packa jobb väska för imorgon är det jobba stängning som gäller så även fredag. På fredag åker även Petter och jobbar så ett evigt pusslande med att få ihop jobb med barnvakt med skjussning hit och dit har ordnats så förhoppninsgsvis kommer allt flyta på både denna vecka och nästa, tacka vet jag mormor, vad gjorde vi utan henne???

Av Kisse - 6 oktober 2010 13:00

Planerat strömavbrott hela dagen tacka vet jag minigasolköket som är lätt att ta fram. Den har räddat oss förr när Filip var liten och vaknade en natt och ville ha välling mitt i ett strömavbrott!

 
Av Kisse - 5 oktober 2010 16:03

Idag har vi haft HIMLA kul på HIMLABADET ;)

  

Filip, Lukas och pappa Petter

        

Filip hade jätte roligt. Han hoppade och plaskade som attan. Två gånger vågade han sig på en rutchkana som slutade med ett litet fall och ner under vatten, super modigt gjort av honom :) Annars var det plaskbassängerna som han uppskttade mest och åka i strömmen med pappa :) Vi vuxna gillade bubbelpoolerna bäst ;)


              

Skönt tyckte tröttis Lukas och somnade i min famn i bubbelpoolen ;) Fick sedan ligga  i famnen och sova tills Filip badat klart.

När Filip badat klart piggnade Lukas till och idag gillade han att basta åxå. Filip bytte om med pappa och de bastade lääänge.


Men allt måste ju så klart alltid börja med krångel, vi kom iväg en timme senare än planerat och så typiskt mig att sedan få en trasig nyckel (armband) till skåpet så jag stod där naken med badkläderna i handen och kunde inte låsa mitt skåp :( Varför händer sånt ALLTID mig? Bara att dra på sig badkläderna och gå ut i de till receptionen, inte alls känna sig blottad.... nej då... fick iaf en ny nyckel som funkade och kunde fortsätta äventyret in till duscharna och badhallen. Väldigt fint var det där iaf och vi kommer verkligen åka dit fler gånger, väldigt snart hoppas jag!

Av Kisse - 4 oktober 2010 21:21

Kollat runt lite på utbudet av tofflor och konstaterade att det finns hur många FINA som helst men lite favoriter han jag ju såklart hittat :)


Först ut toffelhjälten som är absolut billigast med 219:- per par +29:- i frakt (oavsett antal)

Filip tycker att de turkosa med katterna är finast ( de nere i vänster hörn)  och Lukas tyckte han kunde få de med traktorerna ;) Jag gillar de röda med regnbågen och molnet allra mest, en härlig färgklick!!!


Bellios är ju super fina speciellt de med älgarna är ju mina stor favoriter, fördelen är att de säljs på pirumparum :)   Absoluta fördelen är att dessa tillverkas i sverige och är ekologiska! Kostar på pirum parum 329:- /par


Bobux är kanske det populärate märket men även de dyraste med sina som kostar från 329:-/par

Av Kisse - 4 oktober 2010 19:21

Tänk att det gått TVÅ år sedan den underbara dagen!


     

 Jag älskar dig Petter!

  

Jag älskar den här bilden, vi har den hemma som stor canvas tavla i köket så vi ser den varje dag!!!

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards