Direktlänk till inlägg 9 mars 2011

Åter igen om GRÖNT spänne

Av Kisse - 9 mars 2011 21:59

Gör ont i mammahjärta att läsa detta idag


speciellt med tanke på vad jag skrev igår om GRÖNT spänne!!!!


Nu vet jag inte om barnet hade hjälm med grönt spänne men risken är ju stor att hjälmen INTE hade det, jag lider nått fruktansvärt med de drabbade och vet precis vad jag ska ta upp imorgon med mina kollegor!!!


Har ni grönt spänne på era barn hjälmar???

 
 
Ingen bild

Mormor & Morfar

10 mars 2011 08:54

Jag läste också detta och tänkte på vad skrev

 
Ingen bild

Malin

10 mars 2011 08:56

Vi har grönt spänne till både Linnea och Freja och även Saga ska ha det. Tycker som du att det ska vara detta spänne på ALLA hjälmar.

Kisse

10 mars 2011 15:35

ja tänk om ALLA kunde ha det!!! Inte så roligt att jobba på förskola och man ser att barnen inte har grönt spänne...

 
Ingen bild

Malin

10 mars 2011 17:04

Det var jag som lyckades få i väg den första kommentaren också =)
På Linneas dagis i östersund eller Umeå så sa dom att man kunde beställa gröna spännen om hjälmen inte hade det. värt att kolla upp, kan ju säga till föräldrar vars barn inte har grönt spänne. Om det nu går att beställa.

Kisse

10 mars 2011 21:23

okej det ska jag kolla upp! Jag förstår ju att alla inte har råd att köpa en hjälm med grönt spänne även om jag tror att de allra flesta kan ompriotera och visst lägga de extra kronorna på gröna spännet, det är ju ändå en billig livförsäkring men det är billigare med en hjälm med "vanligt" spänne (tryckknapp) och de är lättare att få tag i beg. m.m

 
Ingen bild

Ankis

11 mars 2011 22:14

Har för mig att några hjälmar inte har grönt spänne men ändå samma funktion. Läste nån hjälmspecial i Vi Föräldrar. Men jag kan inte svära på att det är så. Otäckt att det händer också just dagarna efter att Filip har fastnat i trädet.

Kisse

11 mars 2011 22:28

Nja jag tror det bara är de med GRÖNT spänne som löser ut men sen finns det olika hjälmar med grönt spänne, både lekhjälm och cykelhjälm...

Ja mycket otäckt!!!

 
Ingen bild

Ankis

16 mars 2011 16:12

På Ossians förskola har dom nu tagit fram de rekomenderade hjälmarna, där är även Jofas hjälm nr 215 med, den har knäppe och inte grönt spänne. Eller, vet inte hur jag ska beskriva det. Men den är iaf godkänd och ska lösa ut så att barnet inte fastnar. Ossian har en sådan. Förskolan har själva kastat bort sina gamla hjälmar som är utan godkända spännen.

Kisse

16 mars 2011 19:00

Ja det är skönt att höra att förskolorna tar detta på allvar det ligger ju faktiskt en lånehjälm i var och varannan förskolehall (våran också såg jag idag...)Vi har fattat en hel del beslut kring det här med hjälmar på våran fsk.

Känns skönt att höra att Ossian har godkänd hjälm :)

Det skulle tydligen när alla undersökningar kring olyckan i Sandviken är klar talas om vilket sorts hjälm det handlar om och vi är nog många som väntar på resultatet.

men hur som haver kan man aldrig ändå förlita sig på ett grönt spänne heller utan det är fsk. personalens/föräldrar uppgift att se efter barnen att hjälm endast används när det verkligen behövs och inga klätterlekar får äga rum med hjälm på oavsett vilket spänne det är på hjälmen!!!

 
Ingen bild

Ankis

16 mars 2011 16:15

Nu hittade jag en länk; http://www.uppsala.se/Upload/Dokumentarkiv/Externt/Dokument/Trafik_o_gator/Hjalm_med_sakerhetsspanne_110314.pdf
Den till höger har Ossian alltså. Den är testad och ska lösa ut.

Kisse

16 mars 2011 19:01

vad bra ska kolla de på jobbet jag med som har "knappspännen"

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards