Direktlänk till inlägg 25 november 2011

Greppa tiden

Av Kisse - 25 november 2011 18:02

Har lite svårt att greppa tiden just nu, känns makalöst sjukt att det är fredag idag.. jag har fortfarande måndag i mitt huvud... Petter stannade hemma idag med, kände som det var lika bra, nästa vecka tar i nya tag. Petter börjar jobba och barnen ska till förskolan, jag blir dock hemma en vecka till. Längtar samtidigt tillbaka till jobbet, vore skönt att tänka på något annat men jag ska börja med att åka och hälsa på dom först så får vi se hur det känns sen.


Vi lämnade barnen hos Ludde idag och åkte själva in till Birsta för att handla lite, mat, lite bra att ha, Petter behövde brädor och skulle köpa innertak till sin mamma. Blev lite julklappshandling, iår tänker vi verkligen snåla på julklappar för barnen fick så mycket när de fyllde år att de inte har så mycket som de faktiskt varken behöver eller önskar sig. Filip är därför nästan helt klart till medans Lukas har vi inte ens en aning vad vi ska köpa till...


Jag var in på ikea och köpte en ram och lite papper och grejer på panduro, tänker nämligen försöka göra en liten minnes tavla om Vidar med ultraljudsbilderna vi har.


Just nu ser jag fram emot morgondagen, då ska vi få mys främmande och baka lite pepparkakor. nu när man har barn måste man ju se till att bygga ihop lite traditioner ;)

 
 
Nikita

Nikita

27 november 2011 19:14

Kikar in här och läser om det tråkiga som hänt ;-(
Skickar en styrkekram! Jag vet hur jävla orättvist det känns!

Kram!

http://Www.nikital.blogg.se

 
Ingen bild

zanna

3 december 2012 22:33

vet inte vilken gång i ordningen som jag går hit å läser igenom hela historien om vidar. antagligen är det en oro i mej som kommer ju längre fram ni kommer i graviditeten. jag hoppas för allt i världen att det går bra den här gången å att det kommer en välskapt liten krabat till er som jag får följa! se växa upp!!! kram till er!

Kisse

4 december 2012 11:46

Det är en väldigt livlig krabat som bor i min mage som ger starka livstecken mest hela tiden. Jag kan tänka mig att din oro blir extra påtaglig med tanke på det ni gått igenom tidigare när ni förlorade C. Men visst är jag orolig också men låter inte rädslan ta över... snart ska vi ha en bebis!!! kram

 
Ingen bild

anki

4 december 2012 21:04

Men den här gången är mormor helt lugn det kan jag lugnt säga det var jag aldrig med Vidar i magen och lyckan för att få ett välskapt barn tar över snart är det dags....den här gången får inget gå fel

Kisse

4 december 2012 23:31

Den här gången känns ju hela graviditeten lugnare... förra gången var ju allt på tok redan från början...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards