Direktlänk till inlägg 8 februari 2012

Sagoläsning

Av Kisse - 8 februari 2012 20:39

Nalle puh pyjamas betyder nalle puh saga :)


Filips radio blev kvar inne på Lukas rum när vi delade på barnen och gav dom varsitt sovrum... Filip som aldrig somnar utan ljud... inte ens som pytteliten... kommer ihåg när vi var på semester en gång och inte hade någon radio och det slutatde med att jag fick lägga min mp3 spelare och dess hörlurar brevid Filip så han kunde somna till ljudet...

Så han fick ta våran lilla platt tv med inbyggd dvd som cd-spelare. Han har med andra ord haft tv på rummet men aldrig fått se på den som tv, se på film eller dyl. än vid speciella tillfällen utan den fungerar enbart som cd-spelare för nattsagor. Tyvärr varken orkar eller hinner vi med läsning varje kväll, och nu har det varit ururselt ett tag och då känns det ändå rätt bra att barnen lyssnar på saga som någon annan läser för dom ;)


Tv:n har länge sjungt på sista refrängen (mycket i detta hus som gör det) och nu har den lagt av (Morfar kan du prova laga den och videon kanske?) så ikväll blev det helt enkelt sagoläsning :) Hederlig ligga i sängen, läsa kvällssaga, på mysigt värre vis ;) Skulle ju önska man orkade och hade tid med detta varje kväll till båda barnen... jag försöker iaf så mycket det bara går och ibland går det i perioder.


Eftersom båda barnen vill höra på cd saga/radio tills de somnar är de väldigt tåliga på ljud och vaknar aldrig av ljud eller oljud. Jag kan tom dammsuga deras rum utan att de vaknar, dock brukar jag undvika det eftersom jag inte vill störa deras nattsömn (även om de inte vaknar kan de ju bli störda och sova sämre).


Så för husfriden och nattsömnen har jag nu beställt en ny cd spelare till Filip. Han kommer bli så glad :)

 

Från ellos


Lukas har äntligen kommit in i läggningarna igen och har slutat *peppar peppar* att kliva upp ur sängen hela tiden vid läggningarna (undantagsfall finns så klart när han sovit middag på tok för länge eller för sent men då beror det på att han fortfarande är pigg). Varje kväll lyssnar han tålmodigt i sin säng på cd saga tills han somnar. Väldigt snart ska vi plocka bort vällingen men vi behöver bearbeta lite före och låta det här med sängbytet sjunka in lite till först. Man ska inte ändra alla rutiner på en gång, var sak har sin tid ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards