Alla inlägg den 8 februari 2012

Av Kisse - 8 februari 2012 20:39

Nalle puh pyjamas betyder nalle puh saga :)


Filips radio blev kvar inne på Lukas rum när vi delade på barnen och gav dom varsitt sovrum... Filip som aldrig somnar utan ljud... inte ens som pytteliten... kommer ihåg när vi var på semester en gång och inte hade någon radio och det slutatde med att jag fick lägga min mp3 spelare och dess hörlurar brevid Filip så han kunde somna till ljudet...

Så han fick ta våran lilla platt tv med inbyggd dvd som cd-spelare. Han har med andra ord haft tv på rummet men aldrig fått se på den som tv, se på film eller dyl. än vid speciella tillfällen utan den fungerar enbart som cd-spelare för nattsagor. Tyvärr varken orkar eller hinner vi med läsning varje kväll, och nu har det varit ururselt ett tag och då känns det ändå rätt bra att barnen lyssnar på saga som någon annan läser för dom ;)


Tv:n har länge sjungt på sista refrängen (mycket i detta hus som gör det) och nu har den lagt av (Morfar kan du prova laga den och videon kanske?) så ikväll blev det helt enkelt sagoläsning :) Hederlig ligga i sängen, läsa kvällssaga, på mysigt värre vis ;) Skulle ju önska man orkade och hade tid med detta varje kväll till båda barnen... jag försöker iaf så mycket det bara går och ibland går det i perioder.


Eftersom båda barnen vill höra på cd saga/radio tills de somnar är de väldigt tåliga på ljud och vaknar aldrig av ljud eller oljud. Jag kan tom dammsuga deras rum utan att de vaknar, dock brukar jag undvika det eftersom jag inte vill störa deras nattsömn (även om de inte vaknar kan de ju bli störda och sova sämre).


Så för husfriden och nattsömnen har jag nu beställt en ny cd spelare till Filip. Han kommer bli så glad :)

 

Från ellos


Lukas har äntligen kommit in i läggningarna igen och har slutat *peppar peppar* att kliva upp ur sängen hela tiden vid läggningarna (undantagsfall finns så klart när han sovit middag på tok för länge eller för sent men då beror det på att han fortfarande är pigg). Varje kväll lyssnar han tålmodigt i sin säng på cd saga tills han somnar. Väldigt snart ska vi plocka bort vällingen men vi behöver bearbeta lite före och låta det här med sängbytet sjunka in lite till först. Man ska inte ändra alla rutiner på en gång, var sak har sin tid ;)

Av Kisse - 8 februari 2012 18:05

 

Ja då har nya träningskläderna kommit men nacken är ännu inte bra.... Blir vila hela långa veckan... Tråkigt men sant! Skit nöjd med allt förutom linnet på bild som var i genomskinligaste laget... Tråkigt att behöva ha linne under linne...


Bli bra nu nacke, jag vill träna!!!

Av Kisse - 8 februari 2012 10:38


Idag fyller min fina brorsdotter Freja 5 år. På söndag blir det kalas för henne och en hel drös med december barn: Hampus, Victor och Ronja. På lördagen ska vi på kalas och fira Moa som fyllde 9 år igår, då ska vi även fira Max som fyllde år i januari.


Det är härligt att barnen har många kusiner, alltid någon som ska firas ;)

Av Kisse - 8 februari 2012 10:17

Äntligen känns det som nackspärren börjar lätta, äter fortfarande ipren mot smärtan men känner mig lite rörligare :) Blir inte så mycket data tid eftersom det känns i nacken försöker poa på med allt runt omkring istället. Lukas är fortfarande hes och har nu börjat snora som tusan jag som trodde han var på väg att bli frisk, tur att Ludde ställer upp och passar barnen i eftermiddag när jag ska på utbildning.


   

Bjuder på en bild på gårdagens outfit på Lukas. Lukas står vid den fina förvaringen vi fick av A-K och Peter, förstår ni vad stor den är :)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards