Direktlänk till inlägg 5 mars 2012

Hjälp!

Av Kisse - 5 mars 2012 20:23

Min mobil har bestämt sig för att dö :( Mycket väntat då den krånglat en längre tid... men min ångest är att skaffa en flashig touchmobil.... inser ju vart det hela barkar iväg och att jag kommer stå där jag med, bli tokberoende av wordfued.... ständigt sitta och glo på mobilen... *hmm*


Men det är ju en djungel...


En lätt titt på telia...


Miljoner olika att välja på... och sedan lika många olika abbonemang att välja på...

   

Antar att jag hamnar där på mitten eftersom jag i nuläget ringer och sms:ar för ca 350:- inkl. abbonemangs avgiften.


Men så har jag ju i eveigheters evighet haft halebop och det har ju lixom funkat... och där ger det lika mycket huvudbry...

 


    

Där ingår fria sms men ej mms (vilket jag nog använder typ mest)


Nu har jag tagit fram de som jag tror passar mig bäst men jag kan inte sånt här, hjälp mig...


Jag har några krav:

Man ska kunna ringa från den ;)

En bra kamera (antar att alla mobiler har kamera nu)

En bra och lättsam kalender (det viktigaste förrutom ringa delen   )

Alarm (väckarklocka) som går att LITA på


Jag vill INTE ha mega dyra räkningar, vilket är min skräck... jag använder ju inte mobilen så mycket men lite så där lagomt till det mesta... och ja jag ska ha abbonemang!


Ge mig tips, på mobil och abbongemang dock endast telia och halebop då vi behöver täckningsgraden de erbjuder.

 
 
Ingen bild

Ankis

5 mars 2012 22:13

Jag är supernöjd med min Samsung Galaxy II. Har Telias medium. Hamnar på 450kr inklusive telefonen i månaden. Använder aldrig potten till någon kostnad. Är ett superbra abonnemang.

Kisse

6 mars 2012 06:36

Fast jag tycker ju din är i absolut största laget... krävs ju lixom väska...

 
Halebop

Halebop

6 mars 2012 11:54

Om du ringer mycket inom Halebop bör du välja abonnemanget Halebop Vänner eftersom du då ringer gratis inom Halebop (du betalar endast öppningsavgiften på 0,79 öre).

Om du ringer till olika operatörer kan du välja Halebop Hallå, du ringer då för 19 öre/minut till alla (öppningsavgift 0,99 kr/samtal).

Alternativt Halebop Nollan till alla för 189kr/mån där ingår 1000 fria minuter per månad (därefter 59öre/min till alla operatörer inom Sverige och 2GB Surf/mån. (öppningsavgift 0,99 kr/samtal)

I alla Halebop abonnemang ingår 3000 fria sms till hela världen.

Om du vill köpa en telefon samtidigt:

För att se kostnader för telefonen du är intresserad av kan du klicka

dig in på "Butik" på halebop.se och klicka på den telefon du vill ha

och därefter prova dig fram genom att välja olika abonnemang,
bindningstider och delbetalningar.

Månadskostnaden och kontanta kostnaden (det du betalar direkt vid köp

eller vid uthämtning om du betalar vid postförskott) kommer då
presenteras till höger på sidan.

Du kan välja till en surftjänst i abonnemanget när du beställer en

telefon. Du kan då välja på;

* Bas (500 MB datamängd varje månad)
* Plus (3 GB datamängd varje månad)
* Super (10 GB datamängd varje månad)
* Nollan (2GB datamängd varje månad)

Vilken du bör välja av dessa beror helt på hur mycket du surfar.

Ungefär så här lågt räcker 3GB;

Ladda ner mp3-låt 3-5 MB /låt 600-900 st
Vanlig mobilsurf 10 min. 1-3 MB ca 270-480 timmar
YouTube 5 min. 10-15 MB ca 18-24 timmar
SVT Play och webbradio 5 min. 4-15 MB ca 18-66 timmar
Spotify ca 26 timmar

När man förbrukat sin datamängd begränsas hastigheten till 120kbit/s till och med nästa brytdatum (dag 1 i nästa månad). Du debiteras alltså aldrig för mer än den fasta surfkostnaden när du förbrukat din datamängd.

Ps vi har nu även pott abonnemagn
http://www.halebop.se/abonnemang

Mvh Halebop

http://www.halebop.se

Kisse

6 mars 2012 14:22

åh allt blev så mycket lättare... NÄ!

jag ringer inte så mycket... däremot länge ;)När jag väl ringer ;)Den jag pratar med mest och längst är mamma, hon har både halebop och telia så där kan jag välja vilken jag ringer till. Gratis inom halebop tjänar jag inte på... eftersom jag ringer fler samtal till de med telia.

sms:ar och mms:ar ett par hundra i månaden kanske...

spotify lära gå varm... kolla nätet men hemma vill jag kunna koppla upp mig på det trådlös vi har hemma så antar att förbrukningen inte blir tok mycke där heller...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards