Direktlänk till inlägg 17 mars 2012

Snart vår

Av Kisse - 17 mars 2012 20:43

Snart är det vår... eller ja man kan väll säga att våren är här nu vårvintern ;)


Med våren kommer ju en hel drös med önskemål...


Filip önskar sig en kanin, en riktig kanin. Att låta barn ha djur är jätte bra tycker jag men det gäller att som vuxen vara beredd att stötta och hjälpa till till intresset och orken tryter... jag är tudelad, förra sommaren hade jag tänk att vi skulle låna en kanin över sommaren eftersom vinterhalvåret ger mig så dåligt samvete. Jag kan nämligen inte ha kanin inne pga höallergi utan har tidigare haft kaniner ute som mest hade jag tre kaniner och födde tom upp en kull långhåriga söta rackare ;)


     


 

Söt pruttarna ;)


Men jag tycker ju så rackarns synd om dom på vintern, även jag är helt säker på att de haft det kanon bra inne på lon i sina fina burar så får de mindre tid med människor eftersom vi inte är ute på sammavis under vinterhalvåret. Låna en över sommaren är ju en rätt bra idé men det är inte samma sak som att ha en egen... vi får nog fundera ett tag till på det där med kanin... jag vill ju hellre ha höns, fyra fem stycken frigående...


Något jag verkligen tycker att Filip behöver är en cykel, med pedaler (Filip tycker inte han behöver en eftersom han har springcykel;)) velar lite över hur man ska tänka... första cykeln blir ju antagligen en 16", vilket han nästan växt ur nästa år... men att köpa en 20" blir det nog tungt att börja lära sig på tror jag... köpa en beg. när det handlar om ca 1 år och köpa ny nästa år låter rätt klokt samtidigt är en beg. cykel kanske inte alltid tipp topp.. första cykeln bör nog gärna vara tipp topp tills man lärt sig...


Biltema har en snygg för rimlig peng iaf

 

699:-


Tåls att fundera på... något mer jag verkligen önskar mig är ju en cykelvagn... än så länge har vi Carros här eftersom de inte vilel få hem den och vinterförvara den så fick den förvaras här. men jag drömemr ju om en egen, kombinerad löpvagn ;)


 

1299:-


 
 
Ingen bild

Ankis

17 mars 2012 21:39

Du vet att det finns att låna kanin här om ni vill känna på över sommaren. Så får ni hälsa på den ofta på vintern. ;-)

Kisse

18 mars 2012 10:06

Ja det vet jag... vi får fundera ett tag till. jag har ingen utebur kvar så vi måste bygga en sån isf.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards