Direktlänk till inlägg 9 april 2012

Påsk i Boan

Av Kisse - 9 april 2012 10:20

Trotsade febern och åkte till boan för att göra så lite som möjligt. Svärmor servar med maten, barnen roar sig själv och vi är fler som kan turas om att hålla ögonen på dom. Fått tok mycket god mat men allra bäst är ju svärmors lax!!!


På vägen till boan låg en överkörd hare och Filip blev förskräckt över att påskharen blivit överkörd då han inte sett sig för när han var på vägen ;) Hur skulle det nu gå på påskäggen, Filips önskan om att hitta påskägg under kudden slog dock in ändå och han konstaterade att det fanns fler påskharar ;) Lukas blev överlycklig och levde på godis fram till middagen då åt han sitt första mål mat ;) Tur det bara är påsk en gång per år ;)

 

Barnen ville fiska och vi passade på att pimpla medans isen fortfarande ligger på sjön det är nog inte många dagar till. Dock var inte tålamodet vidre långt så istället letade vi harspår och hittade då att påskharen varit och lämnat ytterligare TVÅ ägg, STORA ägg ;) Innehållande eltandborste, legalåda och lite godis. Tur att påskharen tycker det är viktigt att borsta tänderna också efter så mycket godis ;)     

Jag och Lukas gick iväg en bit i skogen till en gammal rutschkana, en stor och lång så Lukas var nöjd efter två åk men sen ville han inte gå tillbaka till stugan utan bestämde sig för att gå längstvägen vilket jag bestämde mig för att inte göra (feber och matt) tänkte att han vänder väll... sakta börjar jag istället gå mot stugan...

 

det gjorde han inte..

 

och till slut fick jag springa ikapp honom.

 

Träffat en hel del släktingar under helgen men framför allt har vi tagit det väldigt lungt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards