Direktlänk till inlägg 6 november 2012

Det jag brinner för

Av Kisse - 6 november 2012 20:26

Riktigt intensiva är mina sista dagar nu, roligt och skönt på det sättet att man inte riktigt hinner med att tänka så mycket... Kan inte riktigt släppa allt ännu, varför vet jag inte för jag har haft lång tid på mig att förbereda mig. Bebisen är verkligen efterlängtad och jag har redan jobbat mycket längre än vad jag och alla mina kollegor och chef hade vågat hoppats på ändå känner jag mig inte redo...


Kanske för att jag är livrädd över det som komma ska och jobbet verkligen får mig att inte tänka så mycket.


Men framför allt är det tufft att släppa taget om sånt jag brinner för. Idag har jag fått jätte fint beröm för mitt arbete, det jag brinner extra mycket för, de barn som behöver det där extra. En kollega som verkligen peppade mig i mitt beslut att plugga vidare i framtiden. En dag ska jag göra det men inte så länge barnen är små, dels vill jag ha lite mer arbetslivserfarenhet och sedan handlar det både om tid och pengar.


Men  en vacker dag kommer jag titulera mig som specialpedagog det är jag helt säker på!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards