Direktlänk till inlägg 12 december 2006

Orolig för hunden, tankar som snurrar :(

Av Kisse - 12 december 2006 22:29

ååh så trött jag är men har så svårt att komma i säng utan Petter, han är i garaget och håller på att skruva på diverse grejor. Själv har jag tvättat, startat diskmaskinen och städat i skuffen på bilen, fyllt på spolarvätska åxå. Passade på att fylla på en dunk med färdig blandad spolarvätska åxå, ska ju köra bil mycket nu fram över när det blir massa resor för mina intervjuer.Skulle verkligen behöva dammsuga huset åxå men ingen idé när två hundar snart kommer in för natten så får bli imorgon istället.Börjar bli lite varmare inne nu, hela tjugo grader nere vilket då uppe säkert blivit runt 16 grader, det magiska talet. Har bara två element på uppe på övervåningen, inget i vårat sovrum. Blir så varmt åt hundarna om vi skulle ha på dom två stackars element vi har uppe då båda är i dom rummen hundarna sover i.Macken som var tjurig igår kväll och inte ville gå upp och sova uppe fick sin vilja igenom och fick sova nere, vilket resulterade att när han kom upp springande imorse för att "tala om" för matte att han mådde dåligt att han sprang in i grinden. jag vaknade av det och gick och öppnade den och gick sedan nästan sovande tillbaka till sängen men macken efter, han tittade på mig med sina stora ögon och "sa" jag mår dåligt...strax där efter började han ju kräkas. Petter var snäll och klev upp med honom så jag skulle kunna sova vidare eftersom jag senare skulle upp och jobba men jag blir ju så orolig att jag bara ligger och skisar ut i mörkret för att se hur det går. Släcker alla lampor för Mackens skull då han mår bäst att ha sina anfall i mörker. hopas verkligen denna natt blir lugnt och ikväll ska hunden med upp. Känns allt bäst att ha honom i närheten eftersom han vill komma till oss när han mår dåligt. Ligger alltid på halvspänn om nätterna eftersom vi vet att han oftast får dom på morgon eller på natten är väll därför jag alltid är trött åxå. Jag hör om han är uppe och tassar om nätterna men märker aldrig när Eka hoppas upp och ner i soffan hon har i "sitt" rum, där hon valt sovplats.Väldigt jobbigt det här och jag känner att det tär på mig, jag blir så orolig över att han ska få anfall när vi inte är med och att kramperna ska bli för långa. Samtidigt är jag inte beredd att släppa honom ännu han är en så underbar hund, snäll och go, fruktansvärt vacker är han åxå. Så länge anfallen håller sig på någorlunda nivå försöker vi så länge det går så det känns inte bra att det börjar bli så här utan anledning...när Eka löper blir han oroligare men då finns det orsak men nu är allt lugnt här hemma så förstår inte varför och bara väntar på nästa stora så man kan slappna av för en liten stund sen...nä ska nog gå och sova nu. Känns ändå skönt att skriva av sig lite innan jag går och lägger mig för annars snurrar tankarna hela natten.

 
 
Ingen bild

Poa

13 december 2006 16:36

Hej! Förstår att det är jobbigt med hunden. Tänker på dig. Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards