Direktlänk till inlägg 17 december 2006

Går åt skogen med mitt projekt, "lära mig åka längdskidor"

Av Kisse - 17 december 2006 21:04

Inte blivit något gjort idag heller..*suck* Åkte och hälsade på mor och far fick middag där, god torsk!Åkte sedan till Carro och tränade lite. Seg i kroppen så gick bara på gångbandet. Nu ska jag göra mini pizzor till mig och Petter *gott*Sitter och funderar på vad jag ska bjuda syster på för mat imorgon då hon önskade bli hit bjuden. Måste ju göra något smaskigt :)gjorde klart julkorten imorse i alla fall så dom har blivit postade. Blev bara 6 stycken, tränade på att använda mina stämplar som vi sedan ska använda på inbjudningskorten till bröllopet. Längtar otroligt mycket till den dagen :) Efter jul ska jag ta sten hårt tag i träningen och se till att bli av med mina extra kilon. Inte så stor idé nu före jul tycker jag men tänker för den delen inte lägga av helt heller.Dags att börja med mini pizzorna och sedan ska Petter grava lax. Jag älskar lax medans Petter inte är vidare förtjust i det så han gör det för min skull och för att han vill prova. Fortfarnde skit sur över att ingen snö kommit, hur ska det gå med min lära åka längdskidor om det inte kommer snö snart...kommer ju gå åt många timmar innan jag lärt mig åka..*hihi* När jag sedan lärt mig åka ska jag åka i elljusspåret som jag för några år sedan brottades med och denna gång ska jag vinna utan att krocka med gubbar och köra ut i skogen. Den gången bytte till och med min syster skidor med mig för att det skule gå bättre (hon har vallningsfria, tror jag det heter)men inte hjälpte det. Syster min fick sig i alla fall ett gott skratt men sedan fick jag inte följa med fler gånger...näpp lära mig åka längdskidor är nästa mål, så nu får det allt ta och komma snö!

 
 
Syster

Syster

17 december 2006 21:27

Ha, Ha ja det var en rolig åktur. trodde inte att det kunde vara sant att någon kunde åka skidor på det viset. Kanske borde du starta en klubb "vi som kramar träd med skidor på"

http://mia1974.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards