Direktlänk till inlägg 31 januari 2007

härligt med djur :)

Av Kisse - 31 januari 2007 22:50

Så där nu har jag jobbat på ett tag till på min bakgrund i examensarbetet och känner mig hyffsat nöjd för stunden har pytte lite små fix kvar på den men klarar mig nu så jag kan skriva klart resulatet och diskussionen. skickat iväg arbetet till syster för en genom läsning, hon är så snäll som hjälper mig med sin röda penna:) hoppas hon kan öppna dokumnetet bara eftersom jag på nya datorn ännu inte har word utan har works..skit program! Men skriver examensarbetet i word och försökte skicka som fil från usb minnet får se om det funkar ananrs får jag prova från jobbet imorgon...i värsta fall får jag väll bära ner datorn imorgon igen :(Petter tog hand om mina kaniner idag åxå så jag kunde koncentreara mig på att få klart så mycket som möjligt ikväll, lovat honom att bli duktig och sköta mina djur när detta är klart :)Kommer visserligen lämna allt jobb åt honom i helgen åxå då jag åker bort men kan är nog så glad över att slippa mig i några dagar att han gör det frivilligt :)Imorgon när jag kommer hem från jobbet blir det slutklämmenpå arbetet men kommer nog bli uppe nästan hela natten skulle jag tro, det bästa vore om jag försökte mig på att göra lite mer nu när jag ändå är igång men känner mig helt slut i huvudet efter dagens skrivande. Får se vad jag bestämmer mig för. Petter kommer snart in och lägger sig sa han så skulle ju vara mysigt att lägga sig i sängen samtidigt en kväll i alla fall.läste om min systers hund på hennes blogg åxå, så skrattretande så det inte är sant, hennes förr så lydiga duktiga hund gör bara dumheter nu för tiden. Börjar bli riktigt stolt över mina egna när jag hör vad hennes tar sig för friheter..macken försökte ta sig friheter han åxå i söndags...för första gången sen vi tog över honom hösten -03, stal han mat...han plockade eller i alla fall försökte plocka pizzakanter på vardagsrumsbordet. Lagom höjd tyckte nog han och sträckte lite på halsen bara..jag kunde inte tro mina ögon, vi har alltid kunna lämna mat på borden och lämna rummen utan problem inte ens Eka som är en bra bit högre än bordet brukar ta mat...och så var det MACKEN som stal från bordet....ojoj. Till saken hör det att han alltid får mina pizzakanter eftersom han älskar dom så han plockade av det som skulle bli hans men han hade nog listat ut att matte har ätit klart och nu är det mitt som är kvar men aldrig aldrig tollererar jag att en hund plockar från bordet. Han märkte ganska fort att han gjort fel för bara jag höjde rösten så pep han iväg med svansen mellan benen och han tror jag faktiskt aldrig mer komemr försöka.....ska vara pizzakanter i så fall men nä jag tror inte det. Eka är lite av dum i knoppen så hon har nog inte fatta, det är så självklart för henne att man inte röra. Hon är en väldigt lätttyglad och lättlärd(när hon vill) hund men ack så envis när hon bestämt sig för något som att vara rädd för mormor...snällaste människan på denna jord är hon livrädd för! En tjurig madamm som är morgon trött och blir tjurig och bångstyrig när hon är hungrig. Det är härligt med djur! Och snart kommer mina vilddjur in, lagomt trötta och vill sova inne i värmen men lite gos brukar vi hinna med om inte på kvällen så lite på morgon men som det varit nu några dagar så har jag inte sett mycket av dom. Eka är så morgon trött så henne får man väcka på morgnen om hon ska följa med ner och då ligger hon bara i BIA bädden och snarkar :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards