Direktlänk till inlägg 6 september 2007

Snickrat

Av Kisse - 6 september 2007 19:23

Petter har snickrat på ganska bra idag, själv gör jag inte så mycket, hjälper Petter skruva gips när han håller i men jag gruvar bara dom i mitten eftersom det är jobbigt att huka sig och står jag på stege står Petter bara och tittar på mig så då kan han lika bra skruva in dom själv :) Spacklade lite och åkte sedan och köpte pizza till oss då vi fuskat och hoppat över lunchen, inte bra, slutar bara med att man blir super hungrig och måste ha mat på en gång, blir soppa sedan när vi kommer til mamma och pappa.


Jag har haft beslutsångest över hur jag ska göra i helgen om jag ska följa med Petter när han åker och jagar men jag blir hemma då det inte finns bäddar i stugan så det räcker i helgen så åker upp till veckan istället någon dag, tänkte följa med Petter ut på pass om han får något pass med lämplig gångsträcka för mig annars får jag ligga i stugan och läsa. Vet inte riktigt hur jag ska göra om jag ska bo ute hos mamma och pappa i husvagnen med Macken eller hur jag ska göra. Macken blir hemma med mig i alla fall, han är pensionär nu och kan vara hemma med matte och vila :) Åker jag upp får han ju följa med, gubbarna i jaktlaget är väldigt förtjust i Macken men kallar honom för katt eftersom han alltid har sele på sig, han kryper ur alla halsband men sele funkar bra på honom. Men han är så snygg och go att ingen kan låta bli att gå fram och gosa med honom :) Han har alltid sett ut som en valp och folk brukar fråga hur gammal han är när vi är ute och går då blir som ganska chockad om man berättar att han är 6 år :)



Så här ligger vi till i renoveringen just nu, ligger väldigt mycket efter känns det som men ingen bebis har kommit ännu  så bara att hålla tummarna att vi hinner klart. 37 dagar kvar till det beräknade datumet då bebisen ska titta ut.


  • Ett fönster på nedervåningen ska bytas ut mot ett mindre
  • En ytterdörren ska flyttas, hålet ska byggas igen och ett fönster ska sättas in i stället.
  • Alla väggar i köket ska reglas om och gipsas (vissa även spånskivor), snart klart!
  • Köket ska byggas upp 
  • Golv ska läggas i köket
  • Takskivor ska upp i taken med inbyggda spottar, taket reglas ner i samtiga rum
  • Dörren till badrummet ska flyttas
  • På hallengolvet ska det läggas klinkers (om tidigast 2 veckor)
  • en vägg i hallen ska nytt gips på och tre restrerande målas, taket ska målas, ändrat till tre vägar ska reglas om och gipsas 
  • Lister ska upp på hela nedervåningen
  • "trapphålet" ska snyggas till
  • .......alltid något som tillkommer.......

  • Nytt pannrum ute i slakteriet, dra kulvert in


Nu ska jag sätta upp lite isolering medans Petter skär till dom sista gipsskivorna till hallen sedan åker vi till husvagnen och sover. Imorgon ska vi iväg på föräldrautbildning och studiebesök på försäkringskassan.

 
 
Ingen bild

cajsa

6 september 2007 20:02

jag följer inte med och jagar i helgen, det får bli någon annan helg! //Cajsa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards