Direktlänk till inlägg 11 januari 2007

Intensiv, kanon dag :)

Av Kisse - 11 januari 2007 20:01

Måste ju berätta lite om dagen åxå. Efter en natt med mycket, mycket lite sömn...somnade vid två, vaknade halv tre, tre, och sedan halv fyra innan jag lyckades somna på riktigt...inte så lång tid kvar att sova då när klockan sedan ringde kvart i sex...trött!!!Klev i alla fall upp sex...alldeles för sent och fick stressa som en tok...gjorde smörgåsar, kokade te och tände eld i pannan...packade ner två smörgåsar och termosen i väskan, hämta matlåda och insåg att jag hinner inte äta smörgåsen, delade den i två delar åt upp det godaste i mitten och gav hundarna varsin del av mackan som var kvar. drack ett halv glas juice, hade inte mer kvar och svalde en panodil. Springer med hundarna upp i hundgården, startar bilen på vägen till hundgården, och glömmer vattendunken inne...*fan* hade sådan tur att vattnet som var kvar i dunken i hundstugan inte frusit helt utan fick ur till dom båda, hällde upp mat åt båda och fortfarande ingen macken (han går lös) kommit till hundstugan...*svär på hunden*, hunden kommer och jag äntligen springa in och stänga spjället på pannan (så att inte den exploderar under dagen). Tar väskan och hör Ida tuta utanför... springer ut, låser, kommer på att jag glömt fronten till stereon, springer in och hämtar den, ut igen och låser dörren....*puuh* äntligen på väg upp till H-sand för sista lektionsdagen :)Lämnar bilen på däckverkstan på vägen och sedan åker vi till H-sand och redovisar vårat grupparbete, gick kanon bra, nu är kursen helt klar. Kör på halva dagen med redovisningar och en kort utvärdering av kursen...sen åt vi våra matlådor på skolan innan jag och Ida svängde in till Ankisför att kolla på deras underverk, Nike, så söööt!Bär sedan vidare till sundsvall för shopping, Ida hittar efter ett besök i varje affär kläder tills morgon dagen och jag shoppar en massa...jag som skulle ha strumpbyxor enbart *hmm* Jag köper ett linne på H&M, ett skärp på kappahl, en super snygg tunika på gina tricot och leggings på kappahl istället för strumpbyxor :)Ida skjussade mig till däckverkstan så jag kunde hämta min bil och själv vände hon och åkte tillbaka till sundsvall för att titta på en lägenhet. Jag svängde in på macken, tankar, och sedan in på affären en sväng, handlade lite mjölk, en pizza (som jag inte borde äta av flera anledningar) frukt och en bok om mat med lågt GI.Svänger ner till svägerskan och dricker kaffe, svärmor kommer åxå dit en sväng. Bestämmer att jag ska följa med på hockeyplan och åka skridskor, så åker hem och hämtar mina skridskor, tänder eld i panna igen och byter om och sedan ner på plan, åker ett tag men fick ont i fötterna fortare denna gång. Träffade lite folk från byn i alla fall:)kommer hem vid kvart över sju eller nått sånt och skyndade mig att göra rent i kaninburarna medans Petters lillebror var här och hjälpte mig slänga ner hö från hövinden *snällt* ger dom nya grankvistar och känner mig riktigt nöjd.Ingen middag blev det idag men funderar på att fuska och lyxa till det med att äta pizzan jag köpte på affären...blir ju hemma ett tag på förmiddagen imorgon, skulle tro att jag behöver åka vid tio eller nått sånt. Måste kliva upp så jag hinner ringa chefen och göra mig fin inför EXAMEN!!!!!! Känns så otroligt roligt och spännande allting nu, har enorm energi samtidigt som jag känner mig helt slut..hur hänger det ihop?Näpp nu blir det pizzan och se om jag har några tv kanaler annars blir det att hämta hundarna och gå tidigt i säng, har lite sömn att ta igen plus att det inte blev något läst igår, kunde inte hitta boken, letade och letade...hittat den nu, låg på databordet under alla saker...*hmm* dags att städa! Hoppas på att kunna sova inatt i alla fall.

 
 
Ingen bild

svägerskan

11 januari 2007 21:16

Vilken energi du har nästan så man får lite genom datorn när man läser =0). Ska bli så spännande att få komma och titta imorgon beundrar dej som haft ork och energi att läsa. Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards