Alla inlägg den 14 juni 2007

Av Kisse - 14 juni 2007 21:23

Först måste jag berätta om en underbar händelse på jobbet idag... barnen börjar gå på semester nu och vi fröknar får lite avskedspresenter av en del barn, fick en fin kopp med en ros i av en pojke och hans föräldrar och av en annan pojke, vi kan kalla honom W fick jag en present till bebisen, en underbar liten kanin som har en morot som skallra och bladet på moroten är i prasselmaterial. Bebisen kommer älska den tror jag, underbart härlig! Underbar tanke av den lilla pojken på 3 år som själv sa i affären: titta mamma, den ska Kristinas bebis få :)Jag fick den idag på rasten då jag låg och sov men han ville överlämna den själv så dom kom och väckte mig så nyvaket tog jag emot presenten men kunde inte hålla mig så öppnade den och skyndade tillbaka för att hinna tacka riktigt. Han såg så stolt ut när jag sa att bebisen blir nog jätte jätte glad för presenten och dom andra barnen fick se och känna på den :) Resten av fröknarna fick tillsammans en blomma och förskolan fick fingerdockor av honom.


När jag kom hem visade jag Petter han tyckte åxå det var en gullig handling! Eftersom det regnat hela dagen och fortfarande regnade skulle vi passa på att få lite saker gjorda inne idag. Åt middag under tiden jag såg ett avsnitt av McLeod´s, snart har jag sett alla...är ju så beroende framkallande...


Pierre och Sussie kom och hämtade möblerna dom skulle få och porslinet jag plockat ur så nu är vi av med det. Dom fick låna min bil för att få med sig allt hem :)Sen kom Nisse och han hjälpte Petter bära upp en massa lådor så nu är snart allt uppe. Lite kvar i köket att packa och lite små saker i gamla vardagsrummet kvar men snart så... garderoberna är utburna så nu river vi snart nedervåningen. Datorn är nu placerad uppe i vardagsrummet så länge, internet kabeln räckte inte längre...funderar ju på att göra om framöver men får bli senare. Funkar bra så här åxå.


Nu är jag trött och orkar inte göra mer så blir duschen för min del, Petter har fixat så vi har vatten igen :) Petter sitter ute i grävaren och petar på i massorna. Imorgon ska det sista packas ihop och köksmöblerna bäras ut, köksbordet ska slipas (fast inte imorgon)när vi ändå håller på för att sedan betsas i mörkare färg och sedan lackas för att matcha köksoffan. Skulle vilja ha nytt köksbord men har inte råd med det så då får det gamla snyggas till istället.

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards