Alla inlägg den 1 juni 2007

Av Kisse - 1 juni 2007 21:19

Strax efter förra inlägget klom camilla med gräsklipparen men tänkte då att jag orkar inte klippa gräset idag men ångrade mig efter jag sett ett avsnitt av McLeod´s och ätit middag, klädde på mig och gick ut men fick inte igång gräsklipparen...tyckte det kändes som jag gjorde något fel och letade reda på instruktionsboken (jag köpte den ny förra sommaren) och ja det saknades den viktigaste delen, haken man håller in när man drar i snöret, ringde camilla och dom har spenderat halva kvällen åt att leta den men är spårlöst försvunnen...nu kan jag inte klippa gräset :(


Istället har jag börjat tvätta och sitter och plockar i papper som jag skulle ha gjort i flera månader...skit tråigt men måste göras. Har lovat Petter att packa ihop hela köket så måste hitta en bra lösning för alla papper under tiden vi renoverar nere, antar att gästrummet får bli något slags förråd/kontor, det är ju där alla möbler hamnat åxå :( jobbigt att dte måste bli kaos överallt när man håller på. Sovrumemt håller på att svämma över det åxå men där är det mest bebissaker, vagnen, bilstolen och en massa kläder överallt eftersom jag tömt tre stora garderober och endast ersatt dom med en byrå. Ska inte göra så mycket mer ikväll är trött efter veckan arbete och har fått rektigt mycket gjort idag trots det. Nisse var snäll och kom hit och bar in ved åt mig  *tack* så nu har jag så jag klarar mig några dagar. Ska försöka bära in lite under helgen jag åxå så jag klarar mig veckan ut, är på veckorna jag tycker det är jobbigast att bära in ved när jag redan är trött när jag komemr hem och har allt annat att göra åxå. Lite små kämpigt när Petter är borta men det måste funka så är det bara. Saknar honom redan och nu ringer han...

Av Kisse - 1 juni 2007 16:49

Äntligen är det fredag och helg, så skönt! Jag var duktig och satte igång på en gång när jag kom hem med att först flytta mamma kanin ut till uteburen, hennes gigantiska som hon bodde i med sina ungar förra året och sedan blev det till att laga kaninen molles bur. hittade en bit nät och häftpistolen och fick till en ny botten på den inna han åxå kunde flytta ut. Långa klor hade båda två men jag hittar inte klosaxen så antar att Camilla lånat den. hon skulle för den delen komma hit och låna spån av mig och ta med sig gräsklipparen tillbaka som dom lånade förra veckan men ännu har hon inte dykt upp. Jag är för trött för att klippa gräset nu så hopasp på fin väder imorgon åxå så jag kan göra det då istället, vet inte om jag har någon bensin hemma heller så kanske kört i alla fall... rensade i alla fall undan resterna från bygghögen som legat utan för köksfönstret så nu är gräsmattan redo för att klippas. Blir inte mycket som ska klippas alva gräsmattan har ju dumprarna som lämnar utfyllningsmassan redan kört sönder så går nog fort att klippa gräset om vädret tillåter imorgon.


Arbetsdagen har varit bra, ganska många barn men dagen har flytit på och vi har ute hela förmiddagen, åt frukten ute så vi var ute tidigt. När jag gick hem för dagen gick dom ut en sväng till. Jag har fortfarande inte fått iväg beställningen till direkt trade blir så trött på mig själv att den aldrig kommer iväg, tänkte ringa in den så jag får veta direkt vad som finns och inte men snart lägger jag nog lappen på lådan om jag inte får fingrarna ur och ringer. Tiden räcker aldrig till och när jag kommer hem är jag för trött för att orka bry mig.


Nu ska jag lägga mig på soffan och se på ett avsnitt av McLeod´s och sedan ska jag börja med middagen, åt mycklet till mellis så fortfarande inte hungrig :)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards