Direktlänk till inlägg 27 augusti 2007

Lagade mat igår :)

Av Kisse - 27 augusti 2007 11:42

Kom hem sent inatt, åkte nämligen och handlade igår kväll och sedan vidare till mamma och pappa för att laga veckans mat. Lagade tre rätter så jag har lite att variera mellan, pasta med kyckling/curry gryta, pasta med skink/kantarell sås, stekt potatis med lax i sötsursås med blev det. Stannade och såg på beck där och den slutade ju jätte sent igår så kom hem strax före tolv. Två rävar och två katter sprang framför bilen på mig, tur att jag kör lungt så var ingen fara att jag skulle köra på någon av dom men det kändes ändå obehagligt alla gångerna. Kol svart var det ute trots att det var fullmåne.


Har sovit otroligt dåligt inatt varit upp och kissat fyra gånger, *less* obekvämt att ligga och ryggen värken redan innan jag kommit igång. Hoppas på att få papper från försäkringskassan idag så jag får se hur det blir med min sjukskrivning, lite less nu eftersom min sjukskrivning går ut på söndag och jag vet inte hur det blir efter det, kanske dessutom varit hemma nu i närmare två veckor utan pengar om inte sjukskrivningen går igenom, tycker man borde få snabba beslut om sånt... fick jätte lite i lön denna månad så känns inte roligt alls, tur att jag är klar med all bebis shopping i alla fall.


Idag blir jag bara hemma, ska iväg på apoteket och köpa avmaskningsmedel till mina djur men ska först leta fram hur mycket jag har kvar sedan förra svängen, Eka är så ju så tung att det går lika många tabletter på henne som dom andra djuren tillsammans, nästan i alla fall. Annars ska jag vika lite tvätt och greja lite här hemma bara imorgon tror jag att jag ska åka på stan, får se hur det blir eller om det blir svampplockning med mamma, blir inte samma dag i alla fall det klarar inte min kropp av.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards