Direktlänk till inlägg 28 mars 2008

Grymt besviken!!!

Av Kisse - 28 mars 2008 14:29

Idag är jag grymt besviken på vissa människor jag tror dom själva vet vem det är...  jag tänker itne sticka under stolen att jag är grymt besviken t.om arg över den nonselans dom visar. hur fan kan man ringa och bjuda ner en på något man inte kan äta..varför då inte göra den laktofri?????


Nä nu är det slut på att vara snäll och bara acceptera.... hädan efter behöver inte jag heller visa hänsyn till saker vissa människor inte tycker om då dom inte kan visa hänsyn till saker jag inte tål.


Om någon ska komma hem till oss så ser jag till att köpa hem saker den människan kan äta, kakor utan gluten, fika bröd utan nötter etc... bjuder vi folk på middag och jag vet att den inte gillar paprika brukar jag inte häva det i maten eller tomater!!!


Jag kräver inte att alla vi känner behöver ha laktosfria saker hemma jämt men vid speciella tillfällen kan man väll försöka fixa något som är liknande i alla fall. Jag är äckligt less på att få glass när andra fyller år, sitta och titta när andra äter tårta, det är inte svårare att göra den laktosfri och inte mycket dyrare heller, kanske nån krona men va fan ingen har väll gått under för det...


Jag blir faktiskt ledsen, känner mig inte vidare välkommen heller utan blir bara ett jobbigt problem för alla... nä inte alla. Vissa är faktiskt jätte duktiga på att ordna så det finns saker jag kan äta både mat och efterrätt och då är det då mycket roligare för oss att tacka ja till en middag eller hälsa på. Hoppas att dom vet vilka dom är!!!


välkommen hem Nisse om du läser detta för jag kommer inte åka och titta på när andra äter smörgåstårta som inte jag kan äta. Men vi syns väll någon annan dag!

 
 
Ingen bild

Aina

28 mars 2008 15:58

Ja så är det att vara allergisk,der är så svårt för dom som inte har problem att förstå,Det gäller alla allergier,jag blir jättedålig i astman när jag har besökt familjer med djur och lika när det doftar av parfymer det är lika svårt att förstå det när man inte har besvär själv så då är det bara att spraya eller vara hemma,Jag tycker då frågar innan du åker så sliper du bli arg eller ta med något själv då kanske man förstår till slut.

 
Ingen bild

Poa

28 mars 2008 16:00

Här får du alltid laktosfritt... ;)

Tänk när vi flyttar upp, får du komma å hälsa på massor.. *längtar*

Kramis

 
anki

anki

28 mars 2008 21:29

Jag är fräck och hälsar genom Kristinas blogg men du Nisse välkommen hem kram från Kjell och mig

http://anki

 
Ingen bild

lella

29 mars 2008 09:51

Hejsan... jag förstår din ilska och jag känner mkt väl igen mig i det du skriver.... Sköt om dig. Kramar från mig till dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards