Alla inlägg den 7 maj 2008

Av Kisse - 7 maj 2008 20:47

Filip i dunnis pyjamas, tradera köp :)

Av Kisse - 7 maj 2008 20:12

Slö dag idag...klev upp tidigt och har inte kommit igång riktigt. Tänkte ta en lång promenad och möta upp glassbilen men vi kom iväg för sent så såg glassbilen vända :( Hade ont i fogarna och regndroppar fög i luften och regnskyddet till vagnen låg hemma så vände fort igen och gick hem... lat dag...


Förmiddagen gick åt till att försöka få sonen att sova i sin säng, vilket han vägrar.. efter mycket bråk somnade han och sov till slut bra, åt lunch och sedan jagade vi glassbilen utan att lyckas... gick hem och grejade på lite. Filip hoppade i hoppgungan, han har verkligen kommit på hur man gör du och skuttar upp och ner som en tok, jag skrattar lika mycket varje gång :) gjorde middag och sedan gick vi ut på gården, krattade lite och gjorde rent i sandlådan. Fixade sedan nytt provisoriskt skydd så inte katterna ska använda den som bajslåda. Måste fixa någon riktigt som håller lite bättre och inte blåser bort.


Sedan tog jag och Filip en lång dusch, tränade på dykkommando och Filip grinade inte en endaste gång :) eller jo när vi klev ur duchen blev det grin som vanligt, han älskar ju verkligen att ducha. Idag fick han dessutom sitta i badkaret vilket han gillade. Ska bli jätte kul att bada tillsammans med Filip när vi fixad med nya pannan så man åter igen kan bada. gjorde välling och sedan somnade han efter en stund tjurighet och sover än så länge lungt i sin säng.


Natten som var tog jag med Filip till sängen vid tio då ville han inte sova längre och jag hade ju bestämt mig för att somna tidigt, kom i säng gjorde jag men somnade inte förrän vid halv tolv. Filip fick ligga på Petters sida av sängen annars kommer det bli hopplöst att få honom att sova i sin säng igen eftersom han älskar att ligga super nära mig och sova, är ju bara det att jag inte kan sova då. Nä hoppas han snart kommer på att det är skönare att sova i sin säng men Filip gillar inte nya saker så blev nog lite för mycket att flytta till eget rum plus att jag sänkte ner botten, så det blev två förändringar och det gillade han inte.


Ikväll är det LOST, jag har köpt ost (tofu line) och har lite kex jag tänkte äta. Vet bara inte vad det blir till, låter inte så gott med apelsinsaft...har en cider, kanske blir den... eller så blir det mjölk det går ju åxå.

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards