Alla inlägg den 13 juli 2009

Av Kisse - 13 juli 2009 22:31

Ringde på morgonen till mormor eftersom jag alltid blir rastlös den dag Petter åkt iväg för att jobba, ensamheten blir alltid värst första dagen innan jag åter igen kommit in i den.


Jag har faktiskt inte så mycket emot att vara själv men det är klart att det blir lite långsamt och tråkigt ibland men dagarna brukar gå ruskigt fort ändå. Det värsta tycker jag är att jag aldrig kan ställa in mig på HUR länge jag bli själv. Förra sommaren var jag ju själv med Filip i flera flera veckor och det fungerade ju bra eftersom vi visste att det skulle bli så, klart vi längtar efter varandra men det är ändå lättare när det är bestämt och klart hur länge det blir.


I nuläget ska jag och Filip vara själv i tolv dagar, det är ju nästan ingenting för oss som planerar in lite roligheter lite då och då, värre för Petter som ligger i husvagnen om kvällarna och har hemlängtan.


I alla fall talade mamma om att syster kommit hem och bestämde oss för att åka dit istället då mamma är lite dålig. Djävulsbacken med skötväska och sonen så var man ju slut redan innan man kommit upp... tur att vi har en sån otroligt duktig pojke på att gå själv :)


Som vanligt blev vi kvar på både lunch och middag, blev riktigt bortskämda hela dagen, Gustav bakade god kladdkaka, pojkarna busade och härjade.


Dagen avslutades med att jag åkte och mötte upp Lina och lämnade tillbaka syskonvagnen vi bestämde oss för att inte köpa, kollade lite på Säcken (sekondhandbutik) och hittade ett Anita graviditetsbälte för 60:- perfekt, rätt stl och allt.


Var trött som attan när jag kom hem men sonen bestämde sig som vanligt för att inte somna snabbt och lätt... slutade med en natt i mammas säng.

Av Kisse - 13 juli 2009 21:25

Så trött, bloggar imorgon istället nu ska jag använda tiden till att försöka få sonen att somna först, spännande, jag är helt slut, varit hos syster idag och en tur upp för djävulsbacken är tillräckligt för att knäcka mig känner jag..lätt träningsvärk bak i låren...*hmm* snacka om att jag är i dålig form... som sagt återkommer imorgon med desto fler inlägg har lite uppdateringar och lite bilder jag tänkte dela med mig av, dessutom har jag och Filip snart tajmat in något roligt varje dag denna vecka...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards