Direktlänk till inlägg 4 februari 2010

Mamma grisen gillar tutt han :)

Av Kisse - 4 februari 2010 10:11

Bloggen krånglade massor igår vilket även lett till att det varit svårt att kommentera men tack för era uppmuntrade ord, jag VET att jag inte ska behöva ha ågest men jag rår ju inte över det, känner mig delvis lite stolt att jag klarat hel amma så här långt samtidigt som jag känner besvikelse om det inte ska fungera längre... När jag började dryga ut bröstmjölken och gav Filip ersättning ratade han bröstet sedan och tog bara flaska, det gick lättare, maten kom fortare och han blev mätt (då hade han visserligen ätit på nätterna så jag inte heller hade mjölk på morgonen) är väll det jag är rädd för, att Lukas ska rata bröstet han åxå när han fått smak på ersättningen men han är ju en liten mamma gris så han kanske hänger kvar där för mys iaf ;)


Kan iaf konstatera att han ätit typ hela natten ändå trots ersättningen, visserligen fick han bara en skvätt på 120 ml. Hittade dock en rätt bra taktik (efter halva natten)... så länge han inte känner lukten av mig går det bra så direkt efter matning har jag lagt honom med Petter, dessutom sov han faktiskt i sin säng inatt.... i säkert en kvart... innan han vaknade hysterisk :)


Lilla mamma gris ;)

  

Saknar hösten!


Snön vräker ner och idag ska vi tyvärr ut på vägarna, jag och Lukas ska nämligen följa med faster Cajsa till djurkliniken med hennes tre katter som ska sprutas och direkt efter det åker vi och gör Lukas hand-och fotavtryck i Iggesund, mer om det sedan :)

 
 
åsa

åsa

4 februari 2010 10:54

å vad fin bild

http://mammasgullunge.blogg.se

 
evelina

evelina

4 februari 2010 11:35

Nej, jag forsätter blogga :) haha, kunde inte hålla mig... Blir så långtråkigt på veckorna när Patrik är borta :P vad kul att Du tittar in och läser :D
Jag läser Din nästan var och varannan dag, haha. Det är så kul för Du knäpper så fina bilder... Ska ta och önska mig en riktigt bra kamera av Patrik tills nästa gång jag fyller år så det blir kul att knäppa kort :D:D

http://avalina.blogg.se

 
Linda

Linda

4 februari 2010 11:45

Fast nu finns det ju flaskor som det inte droppar eller rinner om, så vida inte barnet suger... Kan ju vara nåt att kombinera med, om du är rädd för att amningen ska krångla. Brukar finnas i välsorterade matbutiker eller i valfri babyshop.

http://chagak.blogg.se

 
Lady Dahmer

Lady Dahmer

4 februari 2010 12:34

vill påpeka (tjat) att mjölken inte kan ta slut, även om du ammar hela natten. Det börjar produceras nytt så fort ungen suger. Efter en timme är du lika full igen.

ett problem när man ger flaska eller napp är ju att barnet ratar bröstet. Det är ju mycket enklare att suga i en flaska och barn är lata av naturen.

http://ladydahmer.blogg.se

 
Ingen bild

zanna

4 februari 2010 13:29

även om han får ersättning så kommer han nog att fortsätta vilja ha tutten för eftersom han är en mamma gris som du säger så kommer han nog inte att släppa dej i första taget. det kommer att gå bra ska du se. =) =)
nä hon har inte klagat det minsta, jag fortsatte att tutta henne i säkert två veckor efter hon började få ersättning innan jag tappade allt hopp å gav upp.. hon ville mer men inte jag eftersom jag inte hade nån mat. kändes så meningslöst. jag känner på mej att det kommer att funka perfekt för er om du byter ut kvälls målen med ersättning eller gröt. =)

jag tror att jag hoppar över yogan. men tack ändå för att du frågat. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards