Direktlänk till inlägg 15 februari 2010

Vardagen med två barn

Av Kisse - 15 februari 2010 15:20

  


Nu har jag hämtat hem Filip från fsk. eller ja det var ju en stund sedan vi har hunnit äta en massa frukt

   

Filip Body & byxa från MOLO.


och plockat i diskmaskinen, Filip gillar att hjälpa till med hushållssysslorna och är mycket duktig och noga, spiller man så måste man torka ;)


        

Body från MOLO, byxor po.p, dreggelbib OA PIP


Lukas ligger nöjd på golvet och inväntar sin tuttstund, han är så himla glad så nöjd bebis (för det mesta iaf) men har ett hiskeligt humör om han inte får som han vill. Och under tiden jag ammar blir det tv:n som roar äldsta sonen, Fåret Shaun är ju riktigt roligt :)


Snart dags för middagslur för Lukas och under tiden måste jag fixa middag färsk kyckling (hel) i lergryta var planen men jag vet inte hur det blir med den saken, känns lite sent nu... noll intresse av matlagning nu, jag är helt enkelt för hungrig hela tiden och vill bara ha maten klar så fort som möjligt. Jag går verkligen inte ner i vikt av att amma, inte så konstigt heller eftersom jag tycker jag äter mest hela tiden och ändå är hungrig typ hela tiden... men just nu skiter jag faktiskt i vikten och äter och skyller på amningen ;)


Nä ner och kolla lite recept och tillagnigstid på kyckling...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards