Direktlänk till inlägg 14 oktober 2010

John Blund hallå lite sömnpulver till mina barn tack!

Av Kisse - 14 oktober 2010 13:29

Alltså jag gick och la mig sjukt tidigt igår (speciellt för att vara jag) tror ni jag fått någon sömn???


*Gaaah* vad är det med mina barn???


Idag är jag knappt människa, trött, seg, huvudvärk och ute går det bara inte att vara, vi provade en stund på förmiddagen, plockade lite löv innan alla blåst iväg för fortsätter det så här kommer det inte finnas ett löv kvar imrogon!


Istället har vi varit inne och klistrat löv, gjort ljuslyktor och fina höstteckningar medans Lukas sov.

     


Lukas är för den delen det barn som hållt mig vaken större delen av natten... LUKAS, allt så våran sjusovare... vaken nästan hela natten varför vet jag inte, ingenting dög, mer välling, ny blöja, en annan pyjamas ( jag testade verkligen allt) , sova med mig, sova i resesängen,  jag testade den hårda metoden -gråt tills du somnar, tröstade, lampan på, lampan av, alvedon (eftersom två tänder i överkäken ser ut att göra ont)... etc. Till sist somnade han och sov 2 timmar??!! ...och sen började vi lixom om... och vid fyra hade Filip sovit klart *gaah* Klockan sex gav jag upp och skruvade på barnkanalen funkade i en timme sen var det dags att börja byta bajsblöjor.... *jippi vad jag älskar småbarn livet...*


Till råge på allt tror jag vi håller på att bli sjuk hela familjen värst för Lukas som rosslar vid varje andetag :(


  

Vi tar det helt enkelt väääldigt lugnt idag


     

Vissa av oss i alla fall, Lukas är ju fullt ös på ändå. Han är rolig vårat busfrö,. han vet att man inte kan ställa sig upp mot vagnen genom att hålla i handtaget så han går runt till sidan där vagnen är stabilare och går sedan till handtaget men glömmer han att han kan ju inte gå än ;) Stappel, stappel tills vagnen välter och sedan upp igen på samma sätt. Tjurig han han åxå, jag undrar vart mina barn får sitt humör ifrån, sin tjurighet och klurighet ;)

 
 
Ingen bild

anki

14 oktober 2010 15:24

Ungarna saknade nog mormors snarkningar. kram

Kisse

14 oktober 2010 17:07

ja kanske det själv hann jag ju aldrig ens börja ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards