Direktlänk till inlägg 23 oktober 2010

Mycke Filip tid idag

Av Kisse - 23 oktober 2010 22:18

Idag har jag och Filip haft mycket tid för oss själva, var ute när Lukas sov middag i vagen så då lekte vi i sandlådan med bilarna, eldade, jag grejade lite med ett projekt jag håller på med, grejade höst på altanen etc. Hann även gå in och börja med middagen innan Lukas vaknade eftersom han sov senare än vanligt pga Matfors trippen.


Efter maten påbörjade vi ett expriment som ni får se mer av imorgon då det inte hann bli något av det idag. Sedan gick vi upp och lekte en stund och tittade lite bolibompa och Lukas visade att han numera inte bara tar sig upp i mormors soffa utan även i våran soffa...    


Mycket stolt kan jag lova, Lukas alltså ;)


Lukas fick lägga sig tidigt eftersom han trots den sena tuppluren var trött  (jobbigt att vara hos mormor igår tror jag) och jag och Filip fick ytterligare tid för oss själva. Då roade vi oss med att slå in en paket till pappa, bara för att... eller om vi ska vara elak och spara det till farsdag ;) Filip la ner mycket kärlek på att slå in det ;)

           

Nästan en rulle tejp och nästan ingen hjälp alls ;)


Sedan satte han sig och la pärlplatta, en hel platta som jag även hann rädda innan han plockat tillbaka pärlorna (han har tidigare lagt hela åxå) så då tog jag fram strykgärnet och föreviga bilen han gjort :)

     

Mycket stolt Filip



Båda barnen sover och jag ska se till att göra det samma

  Filip

Lukas


Anledningen till att Lukas sover hela nätterna nu så gott som varje natt tror vi beror på att vi tagit fram sovpåsen igen. Det är ju perfekt att "täcket" följer med när han vänder på sig. Många gånger vaknar han nog av att han blir kall eftersom han är som ett yrväder och far runt ihela sängen :) Petter funderar på att fixa en till Filip åxå med repliken "kan han inte gå hit in till oss" men faktiskt tror jag det ligger något i det.. inte att han inte får komma till oss utan att han åxå far runt i sängen och slutligen blir kall för när han kommer till oss är han oftast kall som en isbit och somnar om hos oss där det är vamt och skönt...

 
 
Kusin Eva

Kusin Eva

24 oktober 2010 11:23

Hej!
Snurrar han inte in sig i sovpåsen då? Ja fundera på en sån till Norma förut men trodde att hon skulle snurra in sig i den så de blev inte nån till henne!
Kanske ska fixa en sån nu iställe då, för vi har samma "problem" Norma vaknar på nätterna o kommer till oss...hon vill ju inte somna me nå täcke över huve taget...så hon blir oxå superkall. Hon har ju pyamas men blir ju kall ändå.
Kram

http://fen.bloggplatsen.se

Kisse

24 oktober 2010 11:33

nej sovpåsen snurrar sig inte märkbart ibland har den snott sig lite nere vid fötterna men annars sitter den bra på Lukas, han fyller lixom upp den och den sitter som en väst på överkroppen (han har aldrig lyckats dra ur armarna heller). Tror dock att Lukas har den största som finns (på ikea iaf den är 85 cm lång)och den skulle inte Filip rymmas i, så då blir det till att sy en själv i så fall ;) Men jag tror inte de är så praktiska på större barn som kan kliva ur sängen själv... Lukas ställer sig utan problem i sin men han sover ju ännu i spjälsäng och kan inte gå så långt ;)

 
Kusin Eva

Kusin Eva

24 oktober 2010 21:15

Nä de är nog inte så smart eftersom hon springer ju upp o ska pinka o så klättrar hon ju upp till oss oxå...vet bara inte va ja ska göra, för ja känner ju att hon blir kall på natten o vaknar nog därför, ofta iaf!
Testar igen o sover me strumpor på iaf, så får vi se om de fungerar. =)

http://fen.bloggplatsen.se

Kisse

24 oktober 2010 21:34

Jo strumpor på kan göra stor skillnad!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards