Alla inlägg under februari 2012

Av Kisse - 26 februari 2012 13:25

Vilken härlig söndag, började med att jag fick sovmorgon, så skönt när jag för en gång skull lyckas kunna sova lite längre, jag behöver det ibland! Känns riktigt bra i kroppen nu, ingen träningsvärk ;) och nacken/ryggen känns verkligen bra. Gjorde nog susen när sjukgymnasten fick bort låsningen uppe vi nacken! Den kommande veckan tänker jag börja mjukstarta med yoga.

Klädde oss och gick ut för att plocka undan på fd. altanen, pratade igenom vad vi ska göra med huset nu eftersom det verkligen ser risigt ut :( Tror vi är rätt överrens över hur det ska bli ;) Filip hämtade ved till grillkorgen så vi skulle kunna grilla korv till lunch.


   Filip sågar till en korvpinne, Lukas mumsar korv på korvpinne


Strålande sol men blåser rätt kraftigt idag med dock inte som igår men efter 1 ½ timme kände vi oss rätt nöjd så nu är det tv mys uppe och jag ska göra mig iordning för senare ska vi åka till Sundsvall!


 

Av Kisse - 25 februari 2012 23:31





Det är som vanligt, familjen sover och jag är vaken, först upp brukar jag ändå vara. jag njuter av lugnet med en kopp te men nu är jag redo för sängen, tänkte bara tipsa er om detta super goda te. En kollega bjöd mig på det i fredags och jag måste verkligen hålla med henne om att det var super gott, så gott att jag köpte det direkt när jag slutat jobba ;) 


 

Av Kisse - 25 februari 2012 19:46

Helt underbart väder idag, strålande sol, blåsigt men då vi planerat för en tur på skotern klär man ju sig för att skydda sig mot vind så det stoppade oss inte. Dock blev planerna lite ändrade... Hade inget precist inställt mål att ta oss till utan började bara följa spåret som ett gäng skotrar (med släktingar) gjort ett par timmar före våran avfärd ;) Visade sig lättare sagt än gjort eftersom stormen Dagmars resultat fortfarande ligger kvar i våra skogar, snörikt är det också i våra trakter ;)

 

Körde fast X antal gånger, vi har ingen back på skotern och det har vi svurit över många, många, många gånger... skotern väger hur mycket som helst... den är klen och gammal... extra tungt med kälken på också då förstås... Tog oss iaf lös men några gånger hade man nog hellre satt sig ner och gråtit och svurit över att vi åkte själv...

   

Kom iaf efter många om och men fram till resten av gänget som roat sig med att kolla på rally och grillat korv. Bestämde oss för att åka hem till Pierre och Sussie och värma oss lite (fast jag och Petter var ju rätt varm efter allt slitande och dragande i skotern ;)), dricka lite kaffe, äta matsäcken våran, låna toaletten och låta barnen leka lite. Dessutom kunde vi kolla på rallyt genom fönstret ;)


På hemvägen gick det bättre, dels var rallyt avslutat och vi kunde passera över vägen på bättre ställen än tidigare, fler som kunde hjälpas åt vid fastkörningar för sånna blir det ju alltid i dessa marker ;) Lukas somnade både på dit resan men även på hemresan och sov större delen av tiden på skoterkälken!

Härliga vinterlandskap

Jag hoppas ryggen inte tagit allt förmycket stryk av detta nu, har jag inte träningvärk imorgon så vettitusan ;) Jobbigt men mycket mycket roligt tidvis kunde jag verkligen känna det där enorma lyckoruset genom kroppen som jag brukar känna... när man ser sig runt omkring och det kan bara inte kännas bättre. Det var länge sedan jag kände den enorma lyckokänslan!


    

"Mår kroppen bra kan själen flyga"

 

 

Av Kisse - 25 februari 2012 10:40

Legat och dragit oss länge men nu ör frukosten avklarad och fikat förbereds för våran utflykt. Solen strålar, dock blåser det en massa men det stoppar inte dagen planer!


Idag ska gammhärken dras igång, bara vi tar oss ut på täckten så får vi väll vara nöjd ;)


Barnen är mycket förväntans fulla så det ska bli roligt!!!


Sedan har vi en hel del jobb på altanen, taket gick inte att rädda så nu ser ingången ut som sju svåra år... eller sjuhundra svåra år... blir till att använda grovingången tills snön försvunnit :(


 

Av Kisse - 24 februari 2012 21:27

Oj vad trött jag är idag, helt slut när jag kom hem efter jobbet :( Sitter och dricker lite vin, känner mig lite duktig att jag bakade en plåt med pizza för att ha som fika till morgonendagens planerade utflykt. Känns bra att ha något rejälare än bara smörgåsar!


Grannen är här och hjälper Petter lyfta upp altantaket som rasade förra veckan, ska bli skönt att använda den vanliga ingången igen. Älskar våran STORA hall och när vi helt plötsligt måste använda grovingången så känns den minimal, trångt och blött överallt :) Nä tacka vet jag 25 kvm hall, bland de bästa beslutet vi tagit om vårat hus!!!


Suger verkligen i renoveringstarmen nu, jag vill få detta hus klart, alla rum!!!


Skönt med helg nu i alla fall!!!

Av Kisse - 24 februari 2012 09:15

Jag antar att ingen missat att jag älskar mitt jobb, i nuläget skulle jag inte kunna tänka mig att jobba med något annat än just det yrke jag har, jag trivs som fisken i vattnet även om det på många många sätt kunde vara bättre. Bättre lön, mindre barngrupper, mindre ansträngt ekonomiskt läge för förskolorna, bättre lokaler men annars anser jag nog att jag har världens bästa jobb.


Att jobba med barn är väldigt intensivt och jag anser att min viktigaste roll är att vara närvarande. Jag ska finnas där för deras skull och därför trycker jag lite extra på det där med BEKVÄM klädsel. Jag är klädd för att kunna leka med barnen på golvet, inne och ute. Tex. igår rullade jag och barnen snöbollar och gjorde en snögubbe skulle jag ha jeans under overallen (jobbet har faktiskt köpt in overaller till hela personal styrkan) skulle jag inte klara av att göra sånt i samma utsträckning och själv känna mig bekväm när jag kröp omkring på alla fyra och hjälpte våra 3 åringar att rulla de stora tunga snöbollarna. Nu händer det att jag har jeans också men då använder jag oftast mina mjuka baggyjeans.


Jag kan ha samma kläder EN dag på jobbet, dels är jag en sölmaja och spiller på mig själv men sedan är det ju så att när man är bland nästan 20 barn vaje dag så är ju risken väldigt stor att man harfärg eller lite mat här och var (frukost, lunch och mellis, lite frukt också), snor hör ju till vanligheten också ;) Nyligen blev jag ju nedkräkts också och då var det ju bra att jag hade ombyte där (vilket jag alltid har) men det är ju sånt jag räknar med. Några dyra märkeskläder skulle inte falla mig in att ha på mig på jobbet däremot tycker jag min fina oneoiece är gudomlig och den är nog det dyraste plagg jag någonsin köpt ;) Den har jag dock på jobbet av just bekvämligheten!


Lyxen att kunna ha en onepiece på sig hela dagen och bara mötas av positivitet, föräldrar brukar kommentera att jag nog har det absolut bästa plagget inom det jobb jag har. Jag och några kollegor har skojat om att vi borde få onepiece som arbetsplagg ;)


De allra flesta arbetskategorier får ju arbetskläder men inte vi... overaller till utevistelserna och ett bra skalset har vi fått men resten får vi stå för själva... Rejäla skor för alla årstider och väder, vantar, mössa och sedan sliter vi hårt på våra vanliga kläder i verksamheten, det tycker jag är lite trist.


Idag när det är stängningsfredag då är det bekvämlighet av bästa sort ;)


 


Av Kisse - 24 februari 2012 08:38

Idag börjar jag inte förrän 11, stängnings fredag för min del. Petter är hemma eftersom han nu inte har något jobb att gå till (inte arbetslös bara arbetsplatslös) så fick barnen såklart ledigt. I eftermiddag ska dom iväg på kalas för lilla Elin som i veckan fyllt 1 år.


Slå in paketet till Elin, dricka kaffe och få på sig lite kläder sedan blir det jobba dagen lång!


 

Elin ca 6 mån.

Av Kisse - 23 februari 2012 22:48

Jag blir alltid lika glad när jag hittar NYHETER i LAKTOSFRI hyllan. Om det smakar som riktigt bregott? Ingen anning jag har glömt hur det smakar... men OM det är gott? JAAA!


 

Kanelbröd och te med mandarin/apelsin smak, helt okej faktiskt!!!

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards