Direktlänk till inlägg 10 juni 2007

Nya soffan

Av Kisse - 10 juni 2007 22:17

Sakta men säkert börjar det nya vardagsrummet ta form, idag hämtade vi soffan och därför blev det inget av det andra jag skulle göra idag gjort... tog lite tid, först skulle vi åka och hämta en släpvagn med kapell men visade sig att den var trasig så åkte en massa mil i onödan för att åka hem och hämta våran hos Patrik istället, hem till A-K hämta hennes innan vi åkte vidare till Huddik för att lämna den och hämta våran soffa, hem med den och upp. Petter bar upp vardagsrumsbordet och åkte sedan och hämtade pizza. Under tiden bar jag upp dvd:n och boxern, trixade ut alla kablar bakom gamla tv bänken så Petter kunde bära upp tv:n när han kom med pizzorna, blev premier ätning i nya vardagsrummet till Asterix filmen.


Sedan såg Petter och Stefan en av Bud Spencer filmerna Petter fick i födelsedagspresent av Stefan, jag tycker dom är värdelös och orkar bara titta korta stunder, plocka upp lite lådor uppe i stället. Hoppas på att orka få bättre ordning där imorgon och att jag orkar tapetsera på tisdag kväll. snart dags för datorn att åter igen byta plats, nu blir det ett hörn uppe i vardagsrummet elelr om jags ka göra om gästrumemt, har ännu inte bestämt mig. Soffan är ju en bäddsoffa så behöver igentligen inte ha kvar gästrummet nu längre, funderar på att kasta en av sängarna där inne i alla fall som är vinglig, förstår inte hur våra gäster gör... den stod stadigt när vi tog hem den hit...


Nu sitter jag och väntar på varmvatten men tydligen vill inte panna ge oss varmvatten idag utan krånglar som vanligt...är så less på den här jävla pannan, längtar tills det är klart och vi kan köra igång den nya.


Får se hur mycket sova det blir inatt, blev tvärdålig av pizzan idag. Magen har krånglat hela helgen så imorgon måste jag komma ihåg att köpa fil så jag får i mig lite loppfrön. Hoppas på att få sova hyffsat mycket i alla fall eftersom det är full arbetsvecka till veckan..*hua*

 
 
Ingen bild

Anna-Karin

11 juni 2007 00:45

Va fint de vart!!! Hoppas att du vart nöjd!? De var inte meningen att de skulle bil så att vi fick åka lite extra, trodde stt släpvagnen var hel. Sorry... Vi får bjuda på middag som Tack för skjusen! Kram

 
Tessan

Tessan

13 juni 2007 09:49

Fin soffa.
Måste komma och få kolla snaaart :D

http://Therese.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards