Direktlänk till inlägg 25 augusti 2007

Barnvakt

Av Kisse - 25 augusti 2007 20:50

Syster och hennes man for vid halv tre tiden och sedan dess har jag haft deras pojkar Gustav som är 6 år och Axel som snart fyller 1 år. Axel sov när dom for och vaknade inte förrän halv fyra så jag och Gustav spelade lite spel tills Axel vaknade. Myste lite med Axel när han vaknade och gick sedan upp och bytte blöja och stannade ett tag på Gustavs rum för at leka tills det var dags att börja med middagen, syster hade förberett kycklingen så var bara att koka pasta och värma upp såsen till kycklinggrytan. Jag och Gustav tyckte maten blev god men lille man dög det inte i, fick värma en burk åt honom istället som han åt med god apit :)


Efter allt var undan städat efter middagen, tar ju sin lilla tid men en liten som hela tiden smiter iväg och jag måsta hämtas tillbaka, så väntade vi på att bolibomba skulle börja och Gustav skulle få ta fram godisskålen. Såg halva bolibompa tillsammans med honom sedan började jag göra iordning Axel för natten med tvättning, blöjbyte och välling. Kvart i sju gick jag upp med honom och han somnade på 10 minuter :)Otroligt skönt att det så lätt eftersom han brukar vara besvärlig att få att somna så jag har varit lite nervös att det skulle strula, inte så mycket för min egen skull utan mest över att Gustav skulle få roa sig själv om jag måsta hålla på att sova ner Axel hela kvällen och om han skulle vara ledsen men gick ju hur bra som helst, inte en tår har han fällt sedan syster och hennes man for :) Tjurat lite har han gjort men inte varit ledsen, gjort illa sig eller nått. 


Så strax efter sju hällde jag och Gustav upp chips och satte igång filmen, Nicke Nyfiken. Efter det kvällsfikade vi lite och gjorde sedan kväll, vi läste Gittan och älgbrorsorna, en rolig bok :)Nu ligger han i sängen men sover inte än. Jag hade tänk se på shrek 2 men eftersom Gustav inte sover än så blir det inget av det, funderar på att snart göra säng jag åxå, ska sova i Gustavs säng, han sover på en tält säng brevid men dom var snäll och tänkte på mig och den stora magen... harmonerar inte riktigt med tältsäng det inte så jag fick den riktiga sängen :)


Snart ska jag slänga ut katten från Gustavs rum för den är hel vild nu och busar med han som ska sova och en övertröt Gustav är inte heller kul...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards