Direktlänk till inlägg 25 september 2007

Köpt första blöjpaketet :)

Av Kisse - 25 september 2007 19:01

Idag när jag var och handlade köpte jag mitt första blöjpaket :) Fick nämligen en rabatt kupong av syster som jag tänkte använda på en gång då den snart skulle gå ut, betalde 12 kronor för hela paketet efter rabatten var dragen :) är inte så många blöjor i de första paken men ändå kändes otroligt billigt :) idag lånade jag hem ett sånt där "kissskydd" att lägga i våran stora säng utifall vattnet skulle gå i sängen så slipper hela madrassen slängas. Även bra att ha sedan när brösten kanske börjar läka ännu mrea, när den riktiga mjölken kommer. Fick även med mig gåstolen efter Axel hem, stora killen kan ju gå nu så han behöver den inte längre. Dröjer ju länge tills min bebis kan gå i den men har ju en i alla fall :)Börjar kännas nu att det inte är så långt kvar, bara vi hinner klart med köket så får den gärna komma ut :)


Min graviditet - BF Fre 12 okt 2007
Uträkning utgår från dagens datum: Tis 25 sep 2007
  Din graviditet startade Lör 6 jan 2007
  Din menscykel är ca 28 dagar
  Du blev gravid ungefär Lör 20 jan 2007 (ägglossningen)
  
  Du har gått 262 fulla dagar av 280
  Du är i vecka 38
  Du har gått 37 fulla veckor och 3 fulla dagar (v37+3)
  Du är i 9:e kalendermånaden
  Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden), läs mer här
  Du är i trimester tre
  Du har 18 dagar kvar till förlossning


Syster efterlyste lite bilder på hur det går med renoveringen så ska gå ett varv med kameran senare och knäppa. imrogon kommer A-K hit då ska vi tapetsera i hallen :) Petter och hans far har satt upp tag i ena köksdelen idag och förhoppningsvis kommer det snart folk så han får hjälp att få klart resten åxå. Så skönt att det äntligen börjar hända lite saker eller rättare sagt att det syns att det händer saker!


Hade tänkt åka till mamma och laga mat imorgon igentligen men skjuter på det en dag till får försöka dra ihop något här hemma. Bättre att passa på att få något gjort när man kan få lite hjälp. idag när jag var och handlade kunde jag inte stå emot utan köpte hem troccadero och jag blir som besatt, är konstant törstig bara för att jag vet att det finns hemma.


Gick jätte bra att passa Axel, hade smörat in mig före och bjuit honom på mandarin och killen älskar frukt så då blev moster poppis :) Sedan rotade vi igenom moster väska och lyssnade på mp3 spelaren även om han trodde det var en telfeon och pratade mest i den :) Vitaminburken blev en marackas och vi hade roligt :)


 
 
Ulle

Ulle

25 september 2007 19:21

Oh, vad jag blir avundsjuk! Min "lilla" bäbis fyller snart 1 år, men jag tyckte inte det var länge sen jag gick med jättemagen och väntade =)
Lycka till!

http://ulles

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards