Alla inlägg den 6 november 2007

Av Kisse - 6 november 2007 15:39

Allt inför dopet är i alla fall så gott som klart. Det blir dop den 24 November. Kyrkan och lokal är nu fixad så ska försöka få tag i prästen vi vill ha åxå och höra om han vill ställa upp i denna kyrka annars blir det den prästen som jobbar den helgen. Spelar inte så stor roll men hade varit roligt att ha samma präst till Filip som kusin Axel och kusin Freja hade. Ska ringa om det på torsdag, Maten och allt kring det är i alla fall bestämt och klart.


Igår åkte jag och Filip till mamma och pappa och var där hela dagen. Jag gjorde klart inbjudningskorten och försökte hjälpa mamma med datorn men strulade mest bara. Filip sov mest hela tiden och har istället varit vaken så gott som hela natten, somnade imorse när mormor kom för att vara barnvakt. Vet inte om det är magen som spökar eller hans navel, den har nämligen blivit röd och ser inte alls så fin ut längre. Tyvärr har bvc semester stängt denna vecka så ringde sjukvårdsupplysningen imorse och kom fram till att vi skulle avvakta lite. Men imorgon ringer jag nog till ett annat bvc som ligger i närheten och hör om jag får åka dit och visa upp den.


Jag och Filip har sovit middag i flera timmar nu på dagen istället, stackars pappa som är på jobbet, han är trött han. Gick ner några timmar inatt i alla fall så han skulle få sova lite. Får verkligen hoppas att nästa natt blir bättre.


Ska be Petter köpa med sig vichy vatten hem idag eller om vi tar en sväng ner på macken sen så vi kan pensla tungan på Filip, han börjar få lite torsk på tungan. Förkylningen är han bättre i bara lite lite snorig nu men hostan är helt borta.

Av Kisse - 6 november 2007 15:28

Idag har mamma varit här och passat Filip medans jag var och klippte mig på ett nytt ställe... att jag aldrig lär mig, ka hålla mig till mitt ställe i sundsvall inte testa nya eftersom jag inte blir annat än besviken. Denna är gång är jag jätte besviken och skuell kuann åka och få hjälp någon annanstans för att försöka fixa håret som jag vill ha det. en här frisören lyssnade inte ett ord på vad jag ville. Jag hade med en bild på frisyren (jag hita på www.frilla.se) och talade om att jag ville ha luggen aningen längre annars som på bilden och jag tyckter inte hon klippt så.


Hon sa själv när hon var klar att jag troligen tänkt mig håret kortare...ja sa jag men hon gjorde inget åt det. Hon ville spara långa toffsar bak i nacken på vardera sida och jag sa att jag inte ville det då sa hon att det komemr se töntigt ut men klippte bort dom..nästan helt... jag var mest bara arg då jag redan från början berättade att jag hade Filip hemma och kände mig stressad ändå pratade honi telefon två gånger om privata saker och dessutom kom det in en kvinna och dom gick iväg och pratade privata saker i rummet intill.... dit går jag aldrig mer igen! Dessutom stylade hon inte håret nånting innan jag gick därifrån och det tycker jag åxå var dåligt man ser ju inte hur frisyren ser ut förrän man har lite kladd i det :(


Ska försöka färga håret ikväll i alla fall och se om det ser bättre ut då men jag är så besviken nu!!! Hon har dessutom klippt luggen sne och det ville jag inte... *grrr* jävla människa!

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards