Alla inlägg den 10 november 2007

Av Kisse - 10 november 2007 16:45

Blev en promenad idag, samma vända som förra veckan och blev kvar ett bra tag hos Camilla. Filip var vaken denna gång vilket var kul. Moa fick hålla i Filip så lägger nog upp bild på det senare. När vi kom hem sov Filip i vagnen så passade på att städa ute på lon. Så nu har jag en massa pant och saker som ska till återvinningen. Plockade ur sakerna som var i förra diskmaskinen, hann ju inte göra det när vi började riva eftersom dom var så snabba att riva på nätterna när jag sov...sen har det stått där ute på lon och jag har inte brytt mig.


Blev nerbjuden på middag till Camilla sedan så ska snart göra oss i ordning, väntar på att Petter ska komma hem. Han tog skottkärran med sopor och gick ner på byn för att slänga lite där eftersom våran soptunna inte blir tömd somn den ska... *grr* Blir ju lite sopor nu när man har blöjbarn. Dessutom brukade vi elda pappkartonger i våran panna och nu när vi är utan panna samlas dom åxå på hög :( När vi bodde i lägenhet var jag duktig på att källsortera (är hyffsat duktig nu åxå) men nu har vi ju typ 1 ½ mil till närmaste återvinningscentral så bara att åka dit en extra sväng tror jag skadar miljön mer än att elda det brännbara själv här hemma för att komma ihåg den när man ska åka och handla brukar inte funka för mig.


Näpp göra oss klara för att åka och äta *mums*. Konstant hungrig som en varg tror jag att jag är. Promenixen bidrog den åxå plus att jag fuskat med lunch idag då vi åt frukost så sent. Är mycket hungrigare nu när jag ammar än när jag var gravid och jag tyckte jag var hungrig mest hela tiden då åxå men åt inte lika mycket som nu, men jag äter ju fortfarande för två :)

Av Kisse - 10 november 2007 11:45

Efter inlägget igår så bestämde jag mig för att bada Filip och han tyckte det var så skönt, badade länge igår. Sedan kvällsfikade jag lite och vi gick upp och la oss i sängen och myste på, Filip tuttade jag själv kollade jag på McLeod´s. Filip somnade och sov så gott på mammas mage men vaknade lagomt tills Petter kom hem och kröp ner i sängen, sedan var det kört. Troligen magen som spökade men vid två somnade äntligen en jätte trött Filip och även en jätte trött mamma, pappa hade redan somnat :)Däremot så sov filip ända tills fem och då tutatde han och somnade sedan omoch jag kunde lägag honom i hans säng oh fortsätta sova tills sju när det var dags för nästa tuttning. Men han gjorde likadant då åxå och vi fick oss lite sovmorgon. Petter och Filip sover nu åxå menjag har inte ro i kroppen att ligga halva dagen.


Ska äta frukost och hänga lite tvätt för sedan ska vi gå på famljepromenadsom vi gjorde förra lördagen åxå, det tyckte jag var mysigt.


Vet inte riktigt vad det är med Macken men han har betytt sig lite konstigt på sista tiden. Har haft två epilepsianfall på mindre än en vecka och vill inte bli lämnad ensam. Nu har han visserligen blivit bortskämt och fått följa med oss mycket men igår var han helt hopplös och hoppade in i bilen (baksätet) fast han inte fick och vägrade kliva ur... idag ramlade han i trappen igen så vi trodde det var en nytt anfall på G men det var det inte. Däremot så kanske han blev rädd efter sista anfallet då han inte tog sig upp för trappen utan Petter fick bära ner honom. Nu har vi jätte stora djupa rivmärken fulla nya trappen... men men så är det, inte mycket att göra åt men när nästa lön kommer så blir det att köpa en trappgrind innan han lyckas göra sig illa.


Nu är Petter och Filip vaken så nu börjar dagen :)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards