Alla inlägg den 17 november 2007

Av Kisse - 17 november 2007 20:05

Vid tre inatt somnade jag. Så kom inte upp så tidigt som jag hoppats på. Blev inget bakat idag och inget granris plockat heller. Skjussade vårat gamla kyulskåp til syster och sedan kom dom hit på middag, grillat och potatisgratäng blev det och vi blev alla mätta.


Trött som attan är jag nu så tror det blir tidigt i säng inatt om sonen går med på det. har inte gett honom minifom dropparna idag så risken är att denna natt blir värre än vanligt. Det jag märkt av hittils är att Filip inte sovit några längre stunder isträck utan bara tagit sig små tupp lurer och ätit små skvättar mest hela dagen. Blir spännande att se hur natten blir.

Av Kisse - 17 november 2007 01:23

Nu är Petter pappa till Filip även på papper :) Har även skickat in papprena till skattemyndigheterna om vad han ska heta. Tänkte det kunde vara bra innan dopet :)


Blev även en sväng till huddik idag, kollade på grindar men blev ingen köpt, måste fundera ut vilken modell vi ska ha som passar till trappen. Fick med en prislista hem i alla fall så vi kan bestämma oss hemma. Handlade däremot en massa till dopet och mat till morgon dagen då ska vi nämligen bjuda syster med familj på mat.


På kvällssidan har jag jagat Petter med blåslampa så han har satt fast knopparna på köksluckorna!!! Även fått upp gardinstängerna på små fönstrena i köket :) Jag har lagt upp alla gardiner som jag bara hade nålat upp tidigare men nu ätr dom uppsydda åxå :)Dammsög och torkade golven nere medans Petter var med Filip, han började bli lite lätt gnällig då. Sedan bröt gråten ut... klockan elva som vanligt. vyssade så länge jag orkade sedan tog jag på mig bärselen och dammsög över våningen då somnade han, torkade golen uppe, då vaknade han, började plocka bland grejor i lådor som fortfarande står här uppe då somnade han igen....nu hänger han på min mage och sover... får i alla fall en hel del gjort :) Men ska försöka komma i säng nu för imorgon ska jag börja baka inför dopet hoppas även hinna ut och plocka granris till årets julbock sedan kommer ju syster med familj och då vil man ju vara pigg.


Skorna hinner för den delen komma tills dopet har företaget lovat (om inte posten slarvar bort dom då) Jag är så nöjd :)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards