Alla inlägg den 12 maj 2007

Av Kisse - 12 maj 2007 23:31

Besöket på sjukhuset gick bra och efter gyn koll och ultraljud och två(!) urinprov fik vi veta att det är urinvägsinfektion och fick pencilin. fick tid på akuten men där konstaterade dom ganska fort att jag skulle på förlossningen för att få hjälp men ändå kollade dom blodtrycket , feber och jag fick lämna urinprov innan dom skickade mig vidare till förlossningen.


Där gjordes en gyn koll och sedan fick vi se bebisen igen på ultraljud, denna gång låg h*n dubbelvikt, såg roligt ut när näsan nästan nuddade knäskålarna :)Fick se några tår och h*n sprattlade på som sjutton, hjärtat pumpade för fulla muggar och bebisen mådde hur bra som helst! Moderkakan som barnmorskan hade svårt att se vart den slutade på det riktiga ultraljudet såg bra ut tyckte denna barnmorska men ska ändå in v. 32 på ett till ultraljud. Är i vecka 19 nu. Fick sedan lämna ett till urin prov uppe på förlossningen, gick bra eftersom jag är kissnödig hela tiden. Visade sig vara urinvägsinfektion och jag fick några tabletter så jag klarar mig tills imorgon då apoteket öppnar. Skönt att veta att allt är bra med lill bebisen i alal fall och vi fick oss en liten titt till :)


Nu har jag nyss kommit hem från raggarfesten med GAMA, orkade inte vara kvar längre då folk började bli små fulla nu :( Är dessutom trött så jag vaknade tidigt (kissnödig) och inte kunde somna om imorse och sedan kunde jag inte sova middag för jag hade så ont. Imorgon är det Mulle och då hoppas jag det släppt i magen, känns bättre redan fast inte helt bra. Får helt enkelt ta det lungt och vi går inte så fort upp för berget heller så tror det kommer funka bra, jobbigast känsn det att jag troligen kommer bli tvungen att kissa i skogen, är ju alltid lite omständigt att göra det :( GAMA medlemmarna på festen var gosesugen med magen som fått en riktig kula och det kändes bra, lyssnade ett tag på bandet men dom spelade så högt att jag valde att ta plats i baren istället. nu blir dte kvällsfika och ytetrligare ett piller innan det blir sängen för min del, får se om det blir någon hämtning av fyllskallar ikväll. Har sagt att jag är absolut den sista dom får ringa, Petter är rädd för att göra mig arg så han lära skicka nån annan att ringa i hans ställe istället och jag får hämta i alla fall men men, kanske är lagomt i en kisssväng så det funkar ändå...

Av Kisse - 12 maj 2007 15:55

Känns inte bättre i magen heller och har vilat mest hela dagen men nu på eftermiddagen har det blivit som igår kväll igen och det gör riktigt ont, springer på toaletten mest hela tiden, ringde därför rådgivningen igen och har fått en tid på akuten för undersökning, troligen urinvägsinfektion och det ska man inte gå och dra på när man är gravid.


Vi blir ju orolig för bebisen och det är väll inget konstigt med det så känns bra att jag får komma in. Är ju lätt åtgärdat i alla fall om det är urinvägsinfektion så hoppas på det nu :)

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards