Alla inlägg den 15 maj 2007

Av Kisse - 15 maj 2007 22:52

Ha ha vilken ångest jag har haft. Pratade med mamma och ringde sedan till svägerskan  Ulrika för extra support :)Kom fram till att jag vill ha kronan vagnen,den bruna,  jag tycker den är ful snygg :) Häftig! Älskar färgen på den hoppas verkligen jag kommer trivas med den för nu är den beställd och betald :) fick en massa tillbör med till den åxå, en liggdel, en sitt del, mjuklift, åkpåse, skötväska och pump till däcken. är luftdäck på den, vilket jag kan se som nackdel men går ju att köpa andra däck.


Om två veckor kommer den ungefär, spännande värre! känns som en stor sten föll från mitt hjärta och nu kan jag varva ner och gå i säng :)


Svärmor och jörgen var hit en sväng ikväll, Petter behövde hjälp av Jörgen. Har kommit fram nu att vi måste riva ännu en vägg då den är för sne för trappan så detta kommer ta tid. Trappen kommer nu att monterad ner och det blir stege :( men har ju inget val då väggen som trappan sitter fast i rivs...får hoppas att det går fort i alla fall att regla om väggen och fixa, sedan bereor det ju på hur lång tid det tar att få ihop den nya trappan som är som ett jätte pussel...men jörgen kommer och hjälper oss då, hoppas vi i alla fall. Antar att svärmor sparkar på honom annars :)


Idag har jag inte känt bebisen något..*snyft* får lägga mig i sängen och känna efter riktigt noga...*hihi* Vad fjantig man är för lite små sprattel i magen men känns ju så mysigt!

Av Kisse - 15 maj 2007 21:02

Ni får hemskt gärna lägga en kommentar om varför ni röstar på respektive vagn, jag har otrolig beslutsångest över hur jag ska göra. Vet med mig att när jag välbestämt mig kommer jag bli jätte besviken om vagnen är slut/såld.


Jag tycker detta är väldigt svårt, skulle vilja få denna sak ur vägen nu. kunna bestämma mig helt enkelt. Petter tycker att dte är mitt val, spelar ingen roll för honom men för mig är det viktigt att hitta en bra och fin vagn.


Några saker vi har i åtanke:

  • Vi kommer inte vara "rädd" om vagnen, vagnen är till för att användas och jag lovar att det kommer att användas flitigt både ute och inne.
  • Vi har djur, två hundar och två katter inomhus som alla fyra dessutom har vit päls...
  • Vi är för snåla för att köpa en ny dyr vagn tex. emmaljunga eller brio annars har det varit det självklara valet men tycker dte är sjukt mycket pengar för en sån vagn.
  • Vagnen ska vara praktisk, lätt att fälla ihop och ta med sig.
  • Eftersom våran bebis kommer i oktober (förhoppningsvis)betyder det att vagnen kommer användas i snö och slask.
  • Punkteringfria hjul är ett stort pluss då vi bor på landet och det kommer bli många promenader på grusväg, enda sättet att ta sig till asfaltsvägen :)
  • Pojke eller flicka spelar ingen roll vi tänker använda vagnen till nästa barn åxå, anser ingen vagn mer flickaktig eller pojkaktig!

Är lite kär i kronan vagnen just nu, brun är min favvo färg just nu och den är ju så snygg men oroar mig lite över att den fortfarande är en låg vagn som liggvagn... vad säger ni är det dumt att ha en låg liggvagn när man har två relativt stora hundar och jag själv är lång????

Av Kisse - 15 maj 2007 16:45

oj oj vilken beslutsångest jag fick nu... hittade att kronan har nedsatt pris på deras duo vagn plus att jag hittade en på blocket för hyffsad peng.


vagnen på blocket kostar 3500:- och finsn i närheten så vi skulle kunan åka och titta på den...det är en emmaljunga, helt klart bra vagn!


kronan vagnen är häftig tycker jag med sin lite annorlunda modell, lite låg kan jag tycka att den är med sin liggdel...5000:- men då är det liggdel, sittdel, mjuklift, skötväska och åkpåse...mycket för ändå rimlig peng. Kostar i vanliga fall 6495:- för vagnen utan tillbehören.


Fin favvo vagn som jag funderar länge på är den gröna som för den delen desutom leder i omröstningen just nu... jag gillar den ju skarp men eftersom märket inte är något känt märke köper man ju lite grisen i säcken och nu har jag riktig beslutsångest.

Av Kisse - 15 maj 2007 15:53

Idag på förmiddagen åkte vi till Petters pappa som fyllt år men glömde present hemma :( Fick fika i alla fall och blev kvar bra länge innan vi gick in till petters farmor som bor  huset brevid. tanten börjar bli gammal och är inte hemma så ofta så vi passar på så ofta vi kan att hälsa på när hon är hemma. Petter har en otroligt gullig farmor och pigg för sin ålder, så roligt att höra henne berätta om saker från förr och diskutera med henne, hon är insatt i det mesta men som gamla ofta har så har hon väldigt bestämda åsikter :) Hoppas verkligen hon lever i många år till så vårat barn kommer att lära känna henne, jag tycker det är viktigt att låta små barn träffa gamla människor. Det finsn mycket att lära från gamla krutgummor som farmor Märta!


Åkte sedan och köpe bets och började betsa utemöblerna, ungefär hälften orkade jag sedan gav kroppen upp och det värker i bäcken och i ryggslutet, ska lägga mig på soffan och åter hämta mig lite innan jag börjar med maten. Inte så bra i min mage idag helelr, jag hade förväntat mig att dte skulel vara ännu bättre idag och det är det inte, snarare sämre, tycker jag får kissa fler gånger idag och värker mer i magen idag än i går. Kan kanske vara för att jag rört mig mer idag men tycker att penciliet borde verka nu när jag snart ätit halva kuren. Har lovat att jobba imorgon och måste erkänna att det känns tungt just nu men är ju en ganska lungt dag och sedan ledig på torsdag så ska nog gå ändå. Ska ta upp kyckling ur frysen så den får tina lite medans jag vilar, hoppas på att känna bebisen sparka lite men verkar vara helt lungt med det på dagarna, inte en rörelse fast vi låg kvar i sängen länge imorse och hoppades på en liten rörelse i alla fall men den är väll som pappa...morgon trött!

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards