Direktlänk till inlägg 1 juni 2007

Äntligen fredag!

Av Kisse - 1 juni 2007 16:49

Äntligen är det fredag och helg, så skönt! Jag var duktig och satte igång på en gång när jag kom hem med att först flytta mamma kanin ut till uteburen, hennes gigantiska som hon bodde i med sina ungar förra året och sedan blev det till att laga kaninen molles bur. hittade en bit nät och häftpistolen och fick till en ny botten på den inna han åxå kunde flytta ut. Långa klor hade båda två men jag hittar inte klosaxen så antar att Camilla lånat den. hon skulle för den delen komma hit och låna spån av mig och ta med sig gräsklipparen tillbaka som dom lånade förra veckan men ännu har hon inte dykt upp. Jag är för trött för att klippa gräset nu så hopasp på fin väder imorgon åxå så jag kan göra det då istället, vet inte om jag har någon bensin hemma heller så kanske kört i alla fall... rensade i alla fall undan resterna från bygghögen som legat utan för köksfönstret så nu är gräsmattan redo för att klippas. Blir inte mycket som ska klippas alva gräsmattan har ju dumprarna som lämnar utfyllningsmassan redan kört sönder så går nog fort att klippa gräset om vädret tillåter imorgon.


Arbetsdagen har varit bra, ganska många barn men dagen har flytit på och vi har ute hela förmiddagen, åt frukten ute så vi var ute tidigt. När jag gick hem för dagen gick dom ut en sväng till. Jag har fortfarande inte fått iväg beställningen till direkt trade blir så trött på mig själv att den aldrig kommer iväg, tänkte ringa in den så jag får veta direkt vad som finns och inte men snart lägger jag nog lappen på lådan om jag inte får fingrarna ur och ringer. Tiden räcker aldrig till och när jag kommer hem är jag för trött för att orka bry mig.


Nu ska jag lägga mig på soffan och se på ett avsnitt av McLeod´s och sedan ska jag börja med middagen, åt mycklet till mellis så fortfarande inte hungrig :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kisse - 4 juni 2017 09:55

Swish och nu är sommaren här... eller sommarmånaderna har i alla fall börjat, sommarvärmen har inte direkt infunnit sig ännu. Förra helgen var vi på kosläpp, mysigt att se glada kor skutta ut mot sommarbete. Lekte lite i lekparken brevid bond...

Av Kisse - 7 februari 2017 15:39

Galet var tiden går snabbt! Nu har vi avverkat både jul och nytt år är påbörjat. Månaderna swishar förbi. Julafton firades här hemma tillsammans med min halva av familjen. Mamma, pappa, alla mina syskon med respektive och nästan alla barn (saknad...

Av Kisse - 4 december 2016 20:48

Barnen fick en tidig julklapp av gudfar Stefan och Rosanna (och lille Sylvester) nämligen att besöka trolska skogen. Så fint att ge barnen upplevelser i present/ julklapp då de redan har så mycket leksaker. Jag fick också följa med, vilket jag tycker...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:42

När barnen fyller år brukar vi slå ihop släktkalasett. Är ju bara 4 dagar mellan Filip och Lukas men ett par månader kvar tills Edwin fyller 4 år. Men vi brukar fira honom på samma gång. Bara långt att vänta gör honom och svårt att förstå varför kala...

Av Kisse - 1 oktober 2016 16:34


I torsdags fyllde Filip 9 år. Började dagen med kalas i sängen. Paketöppning och go fika. Barnen får alltid önska vad de vill ha. En bok om rymden, cykellampa och en låda lego fick Filip. ...

Presentation


Mamma, fru och förskollärare, bloggar om livet med glädje, sorg och förhoppningar

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Samarbetspartner

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards